Avatar billede dorkstar Nybegynder
24. juli 2001 - 10:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekstværktøj i Photoshop ultralangsomt!!

OK, her er en nød: på min ellers dejlige G4/400AGP kører alting perfekt bortset fra at tekstværktøjet i Photoshop er EKSTREMT langsomt. Jeg har lige formatteret og geninstalleret alt samt kørt den nyeste Virex, så jeg har snart ikke flere gode ideer. Og nej, det er ikke et RAM-problem - der 512 basser på kværnen, og Photoshop får godt og vel 200 at gøre godt med.

Hjæælp!!
Avatar billede Jman Praktikant
24. juli 2001 - 11:27 #1
har du overvejet at skære ned på mængden af dine skrifter (jeg tror helt klart det er der, problemet ligger - PS indlæser nemlig først alle skrifterne, når tekstværktøjet aktiveres)
Avatar billede dorkstar Nybegynder
24. juli 2001 - 11:31 #2
Yep, kun ca. 20 skrifter er aktiveret...
Avatar billede Jman Praktikant
24. juli 2001 - 12:15 #3
Hvilket system kører du med og hvilken type skrtiftstyring kører du med ?
Avatar billede dorkstar Nybegynder
24. juli 2001 - 12:28 #4
Mac OS 9.1 og ATM 4.5.2... Afprøvede lige det samme dokument på en anden Mac. Resultat: Nu kører tekstværktøjet ligeså langsomt på den... aaaaaaargh!!!
Avatar billede Jman Praktikant
24. juli 2001 - 13:01 #5
Du skal opgradere til ATM 4.6 & ATR 4.2

OS 9 og opefter kan ikke sammen med ATM 4.5.2
Du vil nok kunne mærke en forskelmed dit nuværende suværende system hvis du går UNDER 8 skrifttyper
Avatar billede dorkstar Nybegynder
24. juli 2001 - 14:50 #6
Tak for tippet - har ellers ikke haft problemer med ATM 4.5.1 på OS 9.1 før... Trashede også lige prefs for både ATM og P-shop og genstartede; det hjalp delvis. Måtte lige lede lidt efter 4.6.1, men nu kører det som smurt.

DorkStar
Avatar billede Jman Praktikant
24. juli 2001 - 15:05 #7
anytime! - takker for points