Avatar billede odajensen Nybegynder
26. august 2010 - 05:43 Der er 1 løsning

Internet butik med paypal betalingssystem

Hej eksperter.

Online butik

Jeg staar og skal bruge en internetbutik, og har valgt denne loesning:

http://netregistry.com.au/ecommerce/storexpress/

(hvis den loesning er nok, ellers:
http://netregistry.com.au/ecommerce/storexpress-pro/)

med integreret paypal betalingsfunktion:
https://merchant.paypal.com/cgi-bin/marketingweb?cmd=_render-content&content_ID=merchant/wp_standard

Kunderne er ikke "tech-savy", og vores krav/specifikationer er som foelger:

- Template loesning, lav pris og ingen programmering fra vores side
- Koeb af varerne skal kunne foregaa elektronisk med kredit/debit kort uden krav om paypal account
- Shipping cost automatisk beregnet i prisen, udfra kundens oplysning om shipping adresse (salg kun indenfor Australien)
- Vi skal kunne tilpasse siden med vores eget design (banner e.t.c)
- Produkter skal kunne tilfoejes uden ekstra omkostning og side vedligeholdes af os/administrationspanel eller lignende
- SSL certifikat synlig paa siden (uanset om noedvendigt), af hensyn til kundetryghed
- Hoej sikkerhed
- Lav pris
- Simpelt, brugervenligt, god support da vi ikke er teknikere.

Saa vidt jeg kan se paa Netregistry's webside og efter samtale med dem, virker det nemt nok. Men hvis nogen har erfaring med template online butik/paypal integration vil jeg saette stor pris paa at hoeres om jeres tips.

Spoergsmaal om Paypal betalingssystem:

Shipping cost by weight and region, naar kunden angiver sin adresse:
Kan Paypal goere det, eller er det noedvendigt at koebe den funktion ved Netregistry?

Overfoersel til bank konto:
Vores klient er meget ikke-tech savy, og ogsaa meget prisfoelsom. Vi vil hjaelpe ham til at opsaette en paypal merchant account, men: kan han saette det op saa betalingerne automatisk overfoeres til hans bank konto? Saa det kun skal goeres een gang, og saa vi ikke har ham i roeret hver gang penge skal overfoeres. Vi vil naturligvis ikke vide noget om hans bankdetaljer osv, saa jo nemmere det er for ham at styre det uden vores indblanding, jo bedre.

Integration af paypal funktion
Er der nogen som har erfaring med hvordan man rent faktisk saetter det op, er der ting man skal vaere specielt opmaerksom paa, plusser og minusser ved paypal.

Hvad vores rolle er: Vi er et meget lille grafisk design firma. Ved webdesign vil vi normalt designe brugerfladen og kontrakte en programmoer til at bygge bagenden, men i dette tilfaelde (og jeg tror vi har en mere paa vej snart) er en template-loesning mere relevant, og derfor er der ikke en programmoer involveret. Klienten for dette projekt er baseret i Australien, det er vi ogsaa.

Tak paa forhaand....

Venlig hilsen Anne.

Ps. De andre forum spoergsmaal om emnet var lidt gamle, og paypal accepterer nu direkte betaling via kreditkort, saa jeg syntes det var paa sin plads med en ny paypal/e-commerce traad. Jeg haaber der er interesse for det.

Pps. Jeg er aaben for alternativer til den valgte loesning, hvis de lever op til vores krav. Domaenet skal vaere com.au, og helst server i Australien.
Avatar billede odajensen Nybegynder
12. september 2010 - 11:38 #1
Fandt svarene:

Shipping cost by weight and region, naar kunden angiver sin adresse:
Nej, ikke udenfor USA. Man kan vaelge at beregne shipping cost som en fast pris eller en procent af prisen.

Overfoersel til bank konto:
Nej. Pengene skal overfoeres manuelt.

Integration af paypal funktion paa webside:
Med den simpleste Paypal loesning, WPS (Web Payment Standard), indsaettes knapper & funktion ved at kopiere HTML kode ind som man henter paa sin merchant account.

Detaljeret information kan findes i Paypal's Product Disclosure Statement:
https://cms.paypal.com/au/cgi-bin/marketingweb?cmd=_render-content&content_ID=ua/ProductDisclosure_popup&locale.x=en_AU