Avatar billede shazrd Nybegynder
25. august 2010 - 13:30 Der er 3 kommentarer

Miracoli lasagne

Hej Alle
Engang kunne man købe lasagne færdigret hos Moracoli.... Men det er en overstået kapitel... Jeg har ikke kunne lave lagsagne som smagte magen til miracoli's.... jeg sulter efter den smag... er der nogen der ved hvordan man kan lave en magen til eller har opsriften på Miracoli's mirakel lasagne....
Avatar billede tramm Nybegynder
25. august 2010 - 13:54 #1
Tror den er svær du... Men i fakta har de en pandang hvor du kun skal bruge mælk og kød. Jeg kan sgu ikke huske hvad den hedder, men mener at det er den eneste de har ud over knorr!

Håber du finder lys for enden af tunnelen ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 14:05 #2
Her er en opskrift:

500g hakket oksekød
1ds Fl. tomater
1 løg
2-3 fed hvidløg
2 mellemstore gulerødder
Lasagneplader
Revet ost
(ca) ½l mælk
mel
margarine
Oregano
Salt
Peber
evt, muskatnød.

Kødsovs:
Hak Løg og hvidløg og riv gulerødderne fint
Brun kødet i en gryde og få det til at "gå fra hinanden"
Kom løg og Hvidløg i og fortsæt til løgene er bløde
Tilsæt flåede tomater, de revne gulerødder og dæmp varmen
lad det simre og smag til med salt-peber-oregano

Bechamelsovs:
Kom margarine/smør i en gryde og smelt det
Kom en god spiseskefuld mel i og rør kraftigt til det er jævnt
tilsæt mælk under omrøring (kom lidt i - rør jævnt - kom lidt mere i osv.) den skal være ca som en god gammeldags sovs.
bring den på kogepunktet, og smag til med salt og eventuelt revet muskatnød.

Smør et ildfast fad og læg lasagnen sammen, start med plader - kødsovs - Bechamel - plader osv....

Drys med revet ost over bag ved 180° i 20 til 30 min (stik lidt i den for at mærke om pladerne er "møre")
__________________
Avatar billede shazrd Nybegynder
25. august 2010 - 17:49 #3
knorr kan ikke måle sig med miracoli's lasagne... jeg prøver at finde den i fakta tak