Avatar billede skalling Nybegynder
25. august 2010 - 11:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bredbånd forbindelse fra TDC taber pusten

Jeg har en bredbåndsforbindelse fra TDC på 5 Mbps. Den er tilsluttet en stationær PC, som er 2.1 Mhz, 1.4 GB ram. Når jeg måler hastigheden ved en hastighedsmåling ligger den på ca. 0.7 Mbps og når jeg downloader er hastigheden 80 til 100 KB/s.
Jeg har prøvet at tilslutte en anden PC til den samme internetforbindelse, og da får jeg noget der ligner det, den skulle være - altså godt 4 Mbps. Fejlen må altså ligge i den stationære pc. Jeg har så sat et nyt netkort i, afmonteret alt vedhæng såsom printer mv. Det gjorde ingen forskel. Så har jeg kørt forskellige rensningsprogrammer, men uden resultat.
Så i går gik jeg til biddet og lavede en ny ren installa forventedetion med xphome. Men ak, det hjalp heller ikke. Den er stadig nede på en hastighed, der er 10-15% af det forventede.
Nu er jeg løbet tør for gode ideer.
Er der nogen der kan hjælpe.
Avatar billede Blandy Praktikant
25. august 2010 - 11:38 #1
prøv at resette din bios til default settings. Kunne godt tyde på at det strandede der.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2010 - 11:46 #2
der er for lidt ram, og din firewall/antivirus er for tung.
download 80-100kb/s (kilobyte) svarer til 0,8-1mbps (megabit) (der er en faktor 10 i forskel på bit og byte) - så det passer med hastighedsmålingen.
Microsofts egen antivirus tager ikke så mange ressourcer som de store pakker, så et skifte til den (gratis) er værd at prøve - husk at indlæse microsoft før du fjerner din nuværende pakke.
http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=da-dk
Avatar billede skalling Nybegynder
25. august 2010 - 12:09 #3
Jeg kan ikke forstå, at 1.4 GB ram skulle være for lidt til XPhome, men jeg har allerede installeret microsoft home essentials som antivirus.
Jeg har resat min bios til default.
Avatar billede skalling Nybegynder
25. august 2010 - 12:10 #4
Jeg skal lige tilføje, at jeg bruger microsofts indbyggede firewall.
Avatar billede skalling Nybegynder
25. august 2010 - 12:25 #5
Jeg skal måske også tilføje, at jeg kan logge på internettet hurtigt og uden problemer, ligesom jeg kan surfe på sekunder. Det er kun når den skal arbejde med f.eks. en download, at det virkelig er et problem
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2010 - 12:27 #6
hvad har du ellers kørende, der bruger lan (fx skype)? Hastighedsmålingen skal jo køres når alle andre programmer er lukket ned (kun virus/firewall skal være aktive).
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2010 - 15:12 #7
jeg tror, at du har skype eller messenger eller lignende, der reservere båndbredde. Luk dem helt ned når du henter store filer.
Avatar billede skalling Nybegynder
25. august 2010 - 16:05 #8
Jeg har hverken skype eller messenger eller andet iøvrigt. Ud over xphome har jeg kun adobe reader antivirus
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2010 - 16:28 #9
jeg er blank...
Avatar billede skalling Nybegynder
31. august 2010 - 14:58 #10
jeg snupper selv de point. Men tak fordi I ville forsøge
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 08:58 #11
snupper du point uden at sige hvordan du løste problemer ? :)