Avatar billede thth Nybegynder
25. august 2010 - 09:21 Der er 7 kommentarer

Input maske i Word - Output/Print Maske i .?

Hej

Jeg har en Template i WORD som nogen skriver noget ind i og så skal jeg have lavet et lækkert OUTPUT

Fra denne Template ... Sådan at tingene står pænt grupperet og på en prof måde.

Lidt som når du bestiller en flybillet over nettet, man taster en masse ind i en inputmaske og Trykker print .. Og det kommer på en pæn og overskuelig måde ud på din printer ... Ikke nødvendigvis i samme tabelformat som du har tastet det ind i.

Nogen der har et forslat til hvordfan man laver det enten i Word, Excel eller noget HTML der er til at have med at gøre uden man er Kodehaj.

Takker på forhånd
Avatar billede supertekst Ekspert
25. august 2010 - 09:38 #1
Der er flere muligheder - men der skal nok lidt VBA til - men det kan du få udført.

Lidt mere info er ønskeligt..
Avatar billede thth Nybegynder
25. august 2010 - 09:45 #2
Hvad mere vil du gerne vide .?

Det er sådan set bare en lang list af felter der skal udfyldes af en eller flere personer og så skal det så kunne skrives ud i et pænt format.

det skal også være sådan at HVIS man ikke har udfyldt noget i et givet felt skal det selvfølgelig ikke skrives ud.

I selve input delen kan der være felter hvor man skal skrive tekst, felter hvor man krydser ja/nej, og der skal være felter der er mandatory og nogen der er frivillige

Hvad mere vil du vide?
Avatar billede supertekst Ekspert
25. august 2010 - 09:54 #3
Kan du fortælle lidt om formålet?
Avatar billede thth Nybegynder
25. august 2010 - 10:01 #4
Det er i forbindelse med nogen forbedringstiltag jeg er igang med at lave i en process, hvor der er nogen chefter (ca. 4000 worldwide) der skal bruge nogen forskellige formularer i forbindelse med at de ansætter nye mennesker.

det kunne f.eks. være en lang liste over Hvad den nue ansatte skal have af Hardware og Software, hvor der er mange muligheder og samtidig masser af optioner som den enkelte ansatte ikke skal have.

Samtidig kan det godt være jeg gerne vil have en anden gruppering / opsætning på det der kommer ud end som det er indtastet.

Så når valgene er foretaget på den lange liste skal den enten skrives ud og så er det kun de valgte ting jeg vil have skrevet ud.

det kan også være den skal mailes videre ... Og så er det igen denne output formular der skal mailes videre .. KUN med de valg der er foretaget.

Hjælper der .?
Avatar billede supertekst Ekspert
25. august 2010 - 10:15 #5
Tak for info.

Den nævnte template, hvordan er de enkelte felter opbygget?
Formularfelter eller?

Hvilken officeversion?
Avatar billede thth Nybegynder
25. august 2010 - 10:34 #6
Hej ..

Må jeg spørge hvorfor du stiller så mange detaljerede spørgsmål ...?

Det jeg var på jagt efter var lidt råd til hvordan og hvorledes man angriber sådan en opgave og om det er noget man kan gøre selv uden af være KODER.

På forhånd tak

Thomas
Avatar billede supertekst Ekspert
25. august 2010 - 11:05 #7
For at få et indblik i problematikken/mulighederne.

Umiddelbart lyder det som "et lille system", der skal udvikles.