Avatar billede preben_pedersen Nybegynder
24. august 2010 - 09:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside til nabohjælp

Hejsa.

Jeg skal bruge en hjemmeside til nabohjælp, grafik har jeg ikke tjek på, så det er op til dig.

Hjemmesiden oprettes af privatpersoner, der bor i en boligforening. Hvor der har været en del tyveri. Så vi vil lave en smskæde til dem der vil være med i den. Og de skal oprettes via hjemmesiden

Pris: 0 kr.
Vi arbejder frivilligt, og det skal designeren også.

Er der nogen der vil være os behjælpelig med det.
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 09:33 #1
Ja eller i kunne bruge de skabeloner der er fra mange webudbydere og igennem disse lave hjemmesiden selv.

Det med i arbejder gratis har vel også noget at gøre med i bor der og det ville en webdesigner jo nok så ikke...
Avatar billede preben_pedersen Nybegynder
24. august 2010 - 09:42 #2
Det er korrekt at vi bor i samme boligforening.

Og ja, vi kunne sikkert bruge nogle af de gratis skabeloner webudbyderne har. Men vi vil gerne have vores egen designet side.

Derfor jeg skriver her
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 09:56 #3
tja men en del tyveri koster vel også en del penge så lidt for en hjemmeside var vel på sin plads...Men okay kan jo være der er en derude det ikke ved hvad de ellers skal få tiden til at gå med...Men egen designet side er vel ikke så vigtig hvis det bare handler om at holde tyve væk...
Avatar billede preben_pedersen Nybegynder
24. august 2010 - 10:08 #4
Nej naturligvis er designet ikke vigtigt, det handler kun om at holde tyven væk.

Men webdesignet må gerne se pænt ud, så vi kan sige det er vores design.

PS: Vi se om der skulle dukke en op, der vil hjælpe. ellers lukker jeg tråden igen.
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 10:14 #5
tja mit design/ hjemmeside www.ithansen.dk har jeg lavet fra skabelon fra en udbyder (dog ændre lidt hist og her) Og der findes da en del forskellige designs. Hvor man så nemt kan ændre og tilføje tekst, banner osv.
Avatar billede repox Seniormester
24. august 2010 - 10:44 #6
Du får ikke noget gratis - selvom arbejdet i ligger i det er frivilligt og ulønnet, er det ikke forventeligt at udenforstående vil udvise den samme entusiasme om jeres non-profit projekt.

Du må fremvise lidt goodwill allerede fra starten og fortælle at du er villig til at websitet kan have 'reklame' plads til designeren/udvikleren; det har trods alt en værdi at disse kan bruge jeres projekt som reference samtidig med at i skaber trafik til udviklerens/designerens website.

På den måde giver du alligevel en form for betaling selvom det ikke er i form af penge.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. august 2010 - 10:57 #7
Nu er denne kommentar ikke til dig Preben, men mere generelt. Det er sjovt som folk tager IT-folks "tjenester" for givet. Jeg diskuterede det så sent som i lørdags. Og det er ligesom ALT der har med PC at gøre. "Kan du ikke lige kigge på min PC, den kører lidt langsomt" osv. Man kunne jo ikke sige til en mekaniker, "Gider du lige kigge på min bil", eller til maleren, "Kan du ikke lige male mit hus, jeg skal nok betale materialerne" og forvente at få deres arbejdskraft gratis.

Det er som om mange tror at man arbejder med dette fordi det er skide sjovt ;o)
Avatar billede preben_pedersen Nybegynder
24. august 2010 - 10:57 #8
@Repox.

Jamen det har jeg slet ikke tænkt på, men hvis det er kravet at udviklerens/designerens website skal have reklameplads. Ja så er det helt fint med mig.
Avatar billede preben_pedersen Nybegynder
24. august 2010 - 11:09 #9
Lige til Michael, misforstå nu ikke dette.

Men jeg laver rigtig mange computere for folk, der ikke har forstand på (Software, firewall, virus m.m)

Det tager jeg ikke penge for, jeg hjælper gerne folk med problemer for free, jeg er ikke den type hvor der står 1000 kr i det ene øje og mere 1000 kr i det andet øje.

Griner med et smil.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. august 2010 - 11:15 #10
Tro mig, jeg bruger også rigtig meget af min fritid på at hjælpe familie og venner. Men når venners venner ringer en søndag morgen, bliver jeg skisme lidt, hvad skal man sige, skuffet, irriteret måske.
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 11:26 #11
Tja benzinen man bruger for at hjælpe og telfonregningen osv skal jo betales. Og ja det er kun 24 timer i et døgn og livet er for kort til at være for god af sig. Så tid koster penge i de fleste tilfælde.

Vi bruger jo også lidt gratis tid her og man kan jo ikke blive ved så kommer de bare og tager huset og bilen..

Og der er også rigtig mange mennesker der er sådan,  at når du giver dem en finger, så tager de hele armen. Men det dæmpes somregel, når der skal penge på bordret.
Avatar billede repox Seniormester
24. august 2010 - 12:12 #12
Det er vist heller ikke et uset fænomen at folk kløjs i deres kaffe eller udbryder et højt "hva'?" Når man informerer folk om sin timepris i forbindelse med udvikling - det er som om at det er mere acceptabelt med en højere timepris, jo mere fysisk krævende arbejdet er; for kontor-nussere laver jo ikke noget.. ;)

Det kan godt være man rent venskabeligt lige hjælper en ven eller et familiemedlem med computeren i ny og næ, ligesom de sikkert også lige giver en hånd med til andre småting...

Men der er altså ikke nogen som giver gratis arbejdskraft væk; der ligger som oftest mange timer og års erfaring bag det arbejde der udføres - det er lidt flabet at folk tager sådan noget for givet (uanset håndværk).
Avatar billede preben_pedersen Nybegynder
24. august 2010 - 12:21 #13
Det er fair nok

Jeg lukker hermed tråden, det er åbenbart det forkerte sted at få hjælp. Eksperten er mere et firma end en hjælpeside.

Jeg søger andre forum.

PS: Nu er det ikke kun familie og venner jeg hjælper, Jeg hjælper alle via debatforums, og deler ud af min snart 26 års computererfaring.
Hjemmesider er bare ikke mig.

Jeg tager selv point.
Avatar billede repox Seniormester
24. august 2010 - 12:25 #14
Vi hjælper også gerne - nu var det bare ikke hjælp til et specifikt problem, du efterspurgte; det var gratis arbejdskraft...
Avatar billede preben_pedersen Nybegynder
24. august 2010 - 13:02 #15
Det er også fint nok.

Men mit problem var hjemmeside, at jeg søgte hjælp til. Og fordi det var gratis arbejdskraft var at der ikke er 1000 eller mere til hjemmeside.

Hygge.
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. august 2010 - 19:07 #16
Hej Preben.

Jeg skal gerne opsætte Sitemagic CMS for jer (http://sitemagic.dk), som er et system til simpel administration af en hjemmeside. Der er en håndfuld designs at vælge imellem, hvoraf 3 af dem nemt kan tilpasses med udvidelsen Sitemagic Designer.

Jeg er for så vidt enig med de øvrige deltagere i, at det ville være rimeligt med betaling for en hjemmeside - men Sitemagic CMS er simpelthen så nemt at sætte op, at det dårligt kan retfærdiggøres, vel at mærke hvis du kan nøjes med mindre ændringer.

Kunne du ikke være flink at tjekke online-demo'en her: http://codemagic.dk/smcmsdemo ?

Hvis den er noget for dig, så kan jeg hjælpe med at justere farverne og billedet i toppen. Sidstnævnte må du dog selv finde - måske kunne det være et billede af Jeres område (?).

Mit eneste krav er, at jeg kan få lov til at indsætte lidt reklame på siden :-)

Giv lyd hvis ovenstående har interesse - evt. på jimmy-powerzone.dk (erstat - med @).