Avatar billede cipto Nybegynder
23. august 2010 - 10:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Studie og design bærbar

Hej

Jeg påbegynder snart mit studie som Markedføringsøkonom på IBA Kolding, og skal derfor ud at invistere i en bærbar inden for kort fremtid.

Lidt om mig:
Jeg er teknik og hjemmeside ansvarlig for et dykkercenter (www.bldc.dk) som er kodet på en php platform med SQL database tilhørende. Jeg ynder at side med to skærme tilkoblet når jeg koder og designer, for at kunne se resultat på den ene, og råkode på den anden.
Jeg er normalt PC bruger, og vil mene jeg har større kendskab til pc og windows end den gennemsnitlige bruger (ikke for at lyde høvrøvet, blot for at beskrive), jeg har tit samlet min egen stationær og modded windows med drivere osv.

Men nu har min kæreste haft en MacPro 13" gennem det sidste halve år, og må indrømme den er rigtig lækker.

Mine "variable krav" er:
God batteri tid (Studie, derfor kan jeg ikke bruge en 3 timers)
Ikke en stor klods (sys mac er en lækker størrelse, men ikke must så lille)
Pris max 15k
Skærm størrelse må i byde ud om.. Hvis den er på 13" vil jeg bare helst have den skal kunne køre dual skærm via en docking station mm? (Altså 2 selvstændige skærme, ikke split screen på skærmen)

Kan i hjælpe mig? Skal i vide mere info så skriv. Er åben over for både mac og pc. (Hvis det kan forklares)

Tak for jeres tid :)
Avatar billede haverslev Novice
23. august 2010 - 12:02 #1
Du får ikke en smukkere design mæssigt end en Macbook og hvis du kan vende dig til Mac OS, så ville jeg vælge en sådan.
Hvis du skal bruge windows programmer på den, så kan du blot installere BootCamp på den og du kan så kører med begge OS.
http://www.apple.com/dk/macbookpro/

Alternativ vil jeg dog henvise til denne, den er dog billigere end en Mac :-)
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=598374
Avatar billede cipto Nybegynder
04. februar 2011 - 12:11 #2
Det blev en mac book pro 15"