Avatar billede cambiare Nybegynder
22. august 2010 - 14:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit net skal genstartes hele tiden

Jeg er rimeligt lost her. Jeg har disse ting koblet til:

Fullrate Router - Zyxel Prestige 2000 Series
D-Link Model DI-52 - 802.11G/2.4Ghz Wireless Router

Den er sat op sådan her: Væg telefonstik > Fullrate router > D-Link

Vi mister forbindelsen jævnligt 5-6 gange dagligt. Hvad skal jeg sætte op for at få dette løst? Jeg ved ikke hvad mere info i skal bruge. Men sig endeligt til hvis der er noget jeg skal gøre opmærksom på ...
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
22. august 2010 - 14:51 #1
hvorfor tror du det er DNS
Avatar billede cambiare Nybegynder
22. august 2010 - 14:53 #2
Jeg har fået nogen meddelser engang imellem både på min PS3 samt i min browser omkring dette. Så det kunne være. Måske forkert kategori. Hvor passer den bedre hen?
Avatar billede Locodk Nybegynder
22. august 2010 - 14:59 #3
I første omgang skal du nok finde ud af hvor fejlen ligger.

Oplever du fejlen trådløst eller med kabel(hvis det fejler med trådløst, fejler det så også med kabel direkte i D-link routeren?)

- Hvis fejlen kun er på det trådløse foreslår jeg du skifter frekvens på det trådløse, hvis der er mange trådløse netværk i området kan det forstyrre hinanden hvis de ligger på den samme frekvens.

Oplever du stadig problemet hvis du slutter din PC direkte til zyxel routeren?

- Hvis problemet stadig er der når du er sluttet direkte til kan det være linien, så ring til Fullrate og få checket den.
Avatar billede cambiare Nybegynder
22. august 2010 - 15:06 #4
Jeg oplever det trådløst.

Prøver at slutte et stik til D-Link routeren når den går ud næste gang! :)

Ingen problemer ved direkte forb. til Zyxel routeren. Men vil også prøve at koble til den næste gang problemet sker.

Det kan vel ikke have noget med linien at gøre hvis problemet er løst når det hele er genstartet?
Avatar billede cambiare Nybegynder
22. august 2010 - 15:08 #5
Hmm. Kommer lige til at tænke over at vi også har problemer på vores PS3'er og den er forbundet via kabel til D-Link routeren... Der mister vi også vores net.
Avatar billede Locodk Nybegynder
22. august 2010 - 15:47 #6
Det ku være setuppet mellem Dlink og zyxel.

Ved du om Zyxel routeren står som bridged? eller hvordan er det sat op?
Avatar billede cambiare Nybegynder
22. august 2010 - 17:18 #7
Den står til Routing! Har prøvet at lege et kvarters tid med at sætte den til Bridge, men uden held! Havde ikke rigtigt nogen idé om hvad jeg skulle sætte de forskellige paramtre til .. Standard fungerede ikke.

Hvis jeg sætter min Zyxel til bridged. Skal jeg så opsætte noget på min D-Link?
Avatar billede cambiare Nybegynder
22. august 2010 - 17:19 #8
Har skiftet frekvens. Det er det samme som channel, right?
Avatar billede Locodk Nybegynder
22. august 2010 - 17:30 #9
Fullrate kan vidst vejlede dig i hvordan du får den i bridge, det er noget de skal sætte op inde fra dem af - det er smartest når du kører med egen router.

Det burde ikke kræve noget af opsætningen på din D-link, afhænger selvfølgelig af hvordan den er sat op nu, men med en standard opsætning (hent alt automatisk) burde den køre på en bridged fullrate router.
Avatar billede cambiare Nybegynder
26. august 2010 - 13:39 #10
Har ringet til fullrate! De kunne godt se at der var et problem. Begge routere kørte DHCP, og deres var ikke sat til at køre bridge. De har sat min router fra dem i bridge for 10kr./m. og nu skal jeg bare hjem og genstarte min router og så skulle det spille! Jeg giver dig lige point når jeg har testet lidt på det :)
Avatar billede Locodk Nybegynder
26. august 2010 - 15:31 #11
Ok(svar) :)