Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 14:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kender nogen en god ramtester til en bærbar PC ?

Da min kones PC lige pludseligt tog 4 timer om at lave et image-backup, den normalt tager 20 min om og 6 min om at starte op, vil jeg meget gerne have testet dens ram.

Så kender nogen en god ramtester til en bærbar pc uden cd-drev ?

Allerhelst med dansk vejledning.

Win XP Pro - 32 bit- SP3
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
22. august 2010 - 15:07 #1
http://www.memtest86.com/download.html
Den er dog ikke med dansk info men meget simpel og lige til.

Jeg ville dog nok mistænke harddisken i stedet for.

MVH

Morten.
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
22. august 2010 - 15:08 #2
kan lægges på en USB nøgle og boote fra den.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 16:07 #3
Foreløbelig har den brugt 6 timer til at lave 50 % af en chkdsk.

Harddisken er ca 160 GB

Et eller andet er galt. Hvorfor tror, du det er harddisk. Den tanke har jeg selv haft da backupprogrammet var begyndt af melde fejl med at læse nogle steder på harddisken. ?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 16:59 #4
http://www.memtest86.com/download.html

Når jeg ser på dette link, kan jeg kun se den til Linux, der er til USB ?

Eller hvilken af de memtestesterer der foreslåes kan jeg bruge, der er til USB ?
Avatar billede Selas Nybegynder
22. august 2010 - 17:25 #5
Han tænkte nok ik lige på det var linux, men det er nok bare din hdd som han også er inde på.  :)
Avatar billede m_soender Nybegynder
22. august 2010 - 17:31 #6
Jeg vil også give OptagTyven ret i at det er mere sandsynligt at det er harddisken som er ved at være færdig. Hvis det var en ram blok vil maskinen nok nærmere genstarte sådan lige pludseligt.

Du kan eventuelt hente ultimate boot cd og teste med. Den har test værktøjer til ram og harddiske.

http://www.ultimatebootcd.com/

/
Martin
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 21:30 #7
m_soender:    Gider du lige sende et svar.

Ultimate boot cd ser ud til at være et rigtig godt værktøj
Avatar billede m_soender Nybegynder
25. august 2010 - 18:51 #8
svar. Ja det er en fiks lille cd