Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 14:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Intern HDD (Hitachi) virker delvist

Hej. Jeg har lige købt en Hitachi Intern Harddisk:
HD Hitachi Deskstar 7K1000.C - 500GB (HDS721050CLA362)

Det var så meningen at jeg ville udskifte en anden harddisk med denne i en anden computer, da daværende harddisk ikke længere fungerede tilstrækkeligt!

Men idet jeg prøver at boote fra CD, vil den ikke gå videre, da den ikke kan identificere "andre" drev ordentligt. Imidlertid kan der godt bootes med den gamle harddisk.

Den kan godt finde harddisken i BIOS og har også prøvet at køre "Smart" igennem i bios, og der rapporteres der ikke fejl.

Nu har jeg så sat harddisken i min egen computer med Windows 7 OS. Her kan den også findes i BIOS og den kan også findes i Enhedshåndtering under "Diskdrev" hvor der står at "Denne enhed virker korrekt" osv. - ingen problemer der. Men harddisken viser sig ikke under "Computer"->"Harddiskdrev".

Jeg har prøvet at lave fejlfinding, uden det hjalp.

Jeg håber i kan hjælpe :).

Tak
Avatar billede heeris Nybegynder
20. august 2010 - 17:05 #1
Det er muligt at harddisken ikke har nogen partition på sig. I det tilfælde vil den ikke vises some disk i "Denne Computer", men hardwaren vil stadig vises i enhedshåndtering.

Prøv at bruge Diskmanageren til at lave give den en partition. I windows 7 finder du den her:

Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools
Vælg "Computer Management"

og her gå i menuen til venstre til Storage/Disk managment.

Klik på din nye HDD i nederste listen. Højreklink på den og vælg ny partition.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 18:52 #2
Hej igen. Du havde ret, der var ingen partition på disken - jeg fik dog ordnet det ved at "fake" en formatering af min egen PC.

Jeg fandt så ud af, at da det er en HP PC hvor bundkortet er konfigureret på en eller anden mærkelig måde kan man ikke formatere på normal vis, men kun lave en genopretning på standard-disken (som ikke virker så godt) fra en backup-partition.

Nevertheless, mange tak for rådet som jeg vil bruge næste gang jeg kommer til at lege med det her - så du må gerne ligge et svar :).
Avatar billede heeris Nybegynder
20. august 2010 - 20:25 #3
Velbekommen :)