Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 12:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket virus/spyware/adware/malware/rootkit program?

Har altid brugt Symantec Norton, pt. Norton 360 på Windows Vista.
Har nu som supplement installeret Ad-Aware (den gratis udgave).

Til min forbløffelse har Ad-Aware ved de seneste scanninger fundet både virus og trojanere, som Norton ikke har fundet.

Er Norton i virkeligheden et svagt produkt, måske fordi alle bad guys tester deres ondskabs-ware op mod Norton, inden de sender det ud?

Hvad vil eksperterne anbefale i stedet?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2010 - 13:07 #1
Er det spyware programmet Ad-Aware der finder Virus??
Kører du automatisk opdatering på Norton?
Kan anbefale du bruger Malwarebytes Antimalware sideløbende med din virus scanner. Installer den og kør scannig en gang om ugen.
http://www.malwarebytes.org/
Hvis du kører en scannig med Malwarebytes og den finder det samme som Adaware, er der et problem med Norton. Men det kan jo måske være nogle indstillinger der ikke er korrekte. Har ikke indtryk at det er et svagt led. Får gode anmeldelser i test.
Avatar billede f-arn Guru
20. august 2010 - 13:11 #2
Har altid brugt Symantec Norton, pt. Norton 360

Hvilken version?

Er Norton i virkeligheden et svagt produkt

Jeg bruger selv NIS 2010 og MBAM finder intet.
Hverken GMER, Combofix, eller andre logs viser problemer.
Avatar billede Perhaps Nybegynder
20. august 2010 - 17:22 #3
Nej Norton er ikke noget dårligt produkt. Det kan du 100% sikkert stole på

Når du bruger et hvilket som helst antispyware-program så vil de alle sammen finde noget forskelligt. Sådan har det altid været. Sådan vil det altid være. Og så har de ret allesammen eller uret allesammen. Det drejer sig som regel om de uskyldige adwares også kaldet det milde spyware og som er uden betydning for din sikkerhed. Noget kalder det slet ikke spyware, f.eks. Microsoft, men de har jo også tidligere gerne ville "danse" lidt med de stygge drenge :-)

Du skal intet andet ha' på din computer end din Norton sikkerhedspakke. Den klarer alt, så væk med din Adaware, og undgå konflikter.

Jeg går da ud fra at du havde lukket din Norton ned under scanning med Adaware ellers kan du meget vel risikere at Adaware finder definitionsfiler fra din Norton, og at du så fjerner dem med Adaware. Vel ikke lige det du ønsker :-)
Avatar billede Bender531 Nybegynder
15. september 2010 - 18:59 #4
Som det bliver nævnt i et andet svar er Norton ikke et dårligt program. Jeg mener bare det er ret tungt at bruge, fordi det kræver rigtig mange system ressourcer og scanning er langsom. Jeg foretrækker helt klart NOD32 til sletning af spyware.
http://bedste-virus-program.blogspot.com/2010/09/slet-spyware-hurtigst-muligt.html.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2010 - 10:44 #5
> 220661 og Perhaps1:
Smid et svar.
Jeg prøver at hæve points og fordele.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 14:32 #6
Da I ikke har smidt et svar, lukker jeg herved