Avatar billede Palle_B Nybegynder
19. august 2010 - 16:12 Der er 1 kommentar

Jeg søger hjælp til en PW Modulator

Hej

Jeg er igang med at lave en PWM, der skal styre en bremseventil.

Selve det, at få en god PWM er ikke et problem, men jeg vil gerne have en form for tæller på, så jeg kan lave et loft over omdrejningerne/frekvensen.

Dvs. jeg vil gerne kunne sige feks. maks 2000rpm/hz, og så skal dutycyclen stige/falde i forhold til den ønskede justering.
Så den bremser mere(stige i pwm), jo nærmere rpm kommer target, og slække af(falde i pwm) hvis den når over target.

Jeg har en idé om, at sætte en digital halleffekt sensor(gt101) på svinghjulet som tæller, men hvad skal jeg bruge som tæller/eqauliser, til at styre pwm'en(lm555)?

Er der nogen af jer herinde, der har en god ide, til hvor man kan finde et diagram over sådan noget?

Eller endnu bedre, kan hjælpe mig med at lave et ;-)

PÅ forhånd mange tak

Palle B Jensen
Avatar billede larslennon Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:23 #1
Hej Palle.

Det lyder da som et spændende projekt.

Jeg vil nok vælge at lave noget med en microprocessor, da jeg godt kan lidt software, og vi der har rig mulighed for at lave noget regulering (for at ramme target)

Jeg har selv lavet et lille udviklings print, som sikkert ville kunne bruges (digitalt input til sensor og pwm ud til bremsen)

Skriv evt til mig på L@rslennon.dk så kan vi prøve at stykke et diagram sammen.

/lars