Avatar billede jostine Nybegynder
19. august 2010 - 13:03 Der er 1 løsning

PowerPoint - 2007 - skift mellem slides.

Hej alle.
I PowerPoint (2007) skal jeg lave en DB-beskrivelse (netværks-db). Jeg har forestillet mig at Slide1 er en grafisk billede af basen (tekstboxes mv.).
Ideen er følgende:
Ved MouseClick på en af tekstboxérne skal der åbnes en ny slideX (afhængig af hvilken tekstbox man aktiverer) - denne SlideX skal ligeledes ved MouseClick vende tilbage til Slide1 (altså "hovedmenuen").

Jeg har fået dannes Slide1 med tilhørende teekstbox´s, fået en "knap" ind i tekstbox'en.
Herfra er det VBA:
  Private Sub CommandButton1_Click()

  End Sub

Hvad skal man skrive for at "hoppe" til f.eks. Slide5 ?

Håber at at det er nogenlunde fornuftigt formuleret - eller råb op. Og hvis i ikke har gættet det - jeg er ikke speciel god til VBA.

//jostine
Avatar billede jostine Nybegynder
19. august 2010 - 13:56 #1
Fandt løsningen (hvis nogen er interesseret kommer den lige her).
I tekstbox kan man indsætten en "Handlingsknap" - ligge i fanen INDSÆT --> under FIGURER (nederst). Her kan handlingen "hop til slide X" aktiveres.
Ligeledes kan man indsætten en "Retur til forrige dias" som handling i Slide X.
Og det virker .....