Avatar billede coes Nybegynder
19. august 2010 - 11:44 Der er 2 kommentarer

Nyt bundkort i bærbar

Jeg har fået (dvs. gratis) en Zepto 6214w, hvor grafik/bundkort er defekt (intet skærmbillede, og kun delvist billede ved brug af ekstern skærm.
Jeg håber på at kunne finde et brugt eller alternativt et kompatibelt bundkort. Spørgsmålene er derfor:

- Hvilket bundkort anvendes i en 6214w
- Findes der et alternativ til det originale
- Er det muligt kun at skifte grafikkortet :-/ (sikkert ikke...)

MVH.

Claus
19. august 2010 - 11:54 #1
Det skal være præcist det samme; eller lige ved...
Grafikkortdelen er 100% "indbygget" på bundkortet; så det giver vist svaret *S* ...

Forhør dig evt. hos http://www.traderjoe.dk/ ?

Håber du har erfaring med at total åbne en bærbar med de 117 små skruer og 'dimser'; kan godt være lidt af en kunst...
Avatar billede Lagrange Nybegynder
19. august 2010 - 16:06 #2
Hmm mine oprindelig besked døde af en eller anden grund.

Mange af de zeptoer døde pga. bundkortet brændte af. Jeg kan ikke finde noget på Traderjoe, så tror det bliver svært at skaffe. Tvivler også på du finder et alternativ, men det skal ikke kunne udelukkes.

Mit venlige råd vil være at opgive projektet. Du kan prøve at strippe den for harddisk, ram og måske panelet og se om noget kan sælges for lidt penge.