Avatar billede carsten28 Nybegynder
19. august 2010 - 09:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Inst. af Office 2010 på en netbook uden cd/dvd drev

Hej,

Jeg har et problem med at inst. office 2010 på en Lenovo Thinkpad uden cd/dvd drev.

Jeg har en dvd med office pakken på, som jeg har forsøgt at få ned på en usb stik. Men uden held. Det er ikke muligt at lave så meget med DVD fordi den sikkert er kopi beskyttet.

Jeg har også prøvet at downloade en prøve ver. af Office 2010, og har også fået downloaded et link på mit skrivebord. Men når det aktiveres, så forsøger den at inst. på Q drevet (Som er et recorvery drev hvor den ikke kan ligge).

Jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke selv får lov at vælge hvilket drev den skal ligge på. Eller at den i det mindste bruge det drev som linket ligger på.

løsningen kan selvfølgelig være at købe et eksternt DVD drev, men det vil jeg gerne undgå.

Nå, men jeg håber at der er nogle som har nogle gode ideer.

/Carsten
Avatar billede KHHP Juniormester
19. august 2010 - 10:27 #2
Du siger at du har prøvet at overføre filerne fra DVD'en til et USB stick/drev. Kan det måske være at du ikke har plads nok på den eksterne enhed.
Det er nemlig muligt at kopiere filerne fra DVD over på USB, har selv gjort det. Af hensyn til at Office 2010 installerer på dit recovery drev. kan du så vidt jeg husker vælge at tilpasse installationen og derunder vælge fanen Filplacering.
Men har ikke prøvet den endelige udgave. Har kun prøvet Beta-versionen af Office 2010.
Avatar billede carsten28 Nybegynder
19. august 2010 - 11:32 #3
Tak for svarene.

Turbo3000
Men selvom jeg bruger dit link og downloader en ny version, vil den stadig ligge den ind på q-drevet. Og jeg kan ikke ændre det.

KHHP
Der skulle være rigeligt med plads, dog kan jeg ikke se hvor meget der er brugt på dvd skiven. Den går i stå, når jeg forsøger at se egenskaber. Og det er sikkert muligt at ændre fil placeringen hvis den installeres fra en dvd eller man måske bare komme lidt længere i instalations processen end jeg kommer. Men jeg har ikke fået muligheden.

/Carsten
Avatar billede KHHP Juniormester
19. august 2010 - 14:08 #4
Hej
Du kan prøve at kopiere filerne fra DVD'en over på harddisken på en anden PC, da jeg går ud fra at du har en ekstra eller har adgang til en, når du skriver at du har prøvet at kopiere det over på et USB stick. Når de så ligger på harddisken, burdre du kunne højreklikke og vælge egenskaber og så se hvor stor mappen er. Men så vidt jeg ved fylder Office 2007/2010 ikke over 1,5GB.
Så burde du med et USB stick der er stort nok til filerne, kunne kopiere det fra harddisken over på USB sticket.

Af hensyn til det med at ændre det med filplaceringen, kommer dette lige efter indtastning af Produktnøglen og accepteret licensaftalen, med mindre du bruger Volume License, så kommer dette efetr at du har accepteret Licensaftalen.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
19. august 2010 - 19:53 #5
Det lyder mærkeligt at du ikke kan vælge filplacering.

http://www.sevenforums.com/microsoft-office/10608-office-2010-installation-screenshots.html

Kan du ikke vælge Tilpas/Customize og derefter vælge fanen Filplacering, som på billederne?
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. august 2010 - 20:23 #6
Da du tydeligvis har en pc 2, så vil jeg foreslå dig denne løsning:
Du har højst sansynligt mulighed for at sætte maskinerne op i et netværk, eller i hvert fald i samme arbejdsgruppe.
På pc 2 deler du dit DVD-drev, herefter skal du tilknytte dette delte drev til din IBM.
Nu skulle du kunne installere din officepakke fra dette drev.
/PTJ_11
Avatar billede carsten28 Nybegynder
20. august 2010 - 15:20 #7
Hej

Igen tak for hjælpen!!

PTJ_11, jeg fik det endeligt til at virke ved at sætte dem op i et netværk.

Vil du sende mig et svar, tak.

/Carsten
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. august 2010 - 15:41 #8
Tillykke med det.
/ptj_11