Avatar billede MBraun Nybegynder
19. august 2010 - 00:14 Der er 3 kommentarer

Ny PC

Hej
Jeg håber I kan hjælpe mig, jeg har følgende spørgsmål:

1. Har købt en ny pc, og har nu både den gamle og nye koblet op via min D-Link router, har et switch for at kunne bruge samme skærm, mus og tastatur, virker fremragende, men det sker med jævne mellemrum at internetforbindelsen "smutter"  havde fat i TDC igår og den meget flinke dame sage at linien både til mit modem, samt fra modemet til D-Link var OK, hun sagde at jeg skulle tjekke og sørge for at D-link var sat op til en Dynamisk IP adresse, men at hun nu ville åbne for at se om det hjalp, og det går rigtig godt 80% af tiden, men med et smutter forbindelsen og kommer igen, hvordan tjekker jeg det... ? Skal jeg evt. geninstallere D-Link på begge pc-ere ?

2. På min nye pc har jeg installeret Office 2010 til hjemmet, den lille pakke uden Outlook Express, har hentet Windows Live Mail og det fungerer fint, kan jeg flytte nogle "ældre" mails fra min gamle PC tyil den nye trods der ikke er Outlook, evt. med et USB stic ?

Jeg vil nu gerne også have den nye Office på min gamle PC - forbliver Outlook Express der, eller slettes den ?
På min gamle PC har en mange Word og Excel dokumenter som jeg ikke miste, bliver de automatisk lagt ind i den nye Office, eller skal jeg bruge min sikkerhedskopier som jeg har på min externe HD, i så fald kan den Nye Office så læse de gamle Dokumenter som er lavet i Office 97.. ??

Det var mange spørgsmål, men håber at I kan hjælpe mig.

Venlig hilsen

M_Braun.
19. august 2010 - 00:22 #1
Outlook Express findes IKKE i Vista/WIN7's styresystem; er normalt en del af XP's styresystem. Altså ikke med i en (Office?) 'pakke' ell. lign. Og PROGRAMMET kan IKKE overføres til Vista/WIN7!

..."ældre" mails fra min gamle PC... - fra/til hvilket Mail program ?

Office2010 burde da kunne læse Ofice '97 dokumenter!
Avatar billede hablando Nybegynder
19. august 2010 - 06:39 #2
Hej M_Braun.
1. Er dine 2 computere koblet til routeren trådløst eller med kabel?
Hvilken D-Link router model har du?
Jeg har erfaring med at forbindelsen kan mistes med jævne mellemrum når jeg bruger trådløs forbindelse. Det eneste der har hjulpet er at slå kryptering og MAC adresse filter fra. Så kører det uden rpoblemer.
MEN det vil jeg absolut ikke anbefale at man gør da hjemmenetværket så bliver åbent for hackere og andre kan benytte ens internetforbindel uden man ved det.

2. Er det "Outlook Express" eller "Outlook" du har brugt? Der er nemlig forskel.
Hvis man vil kopiere mail fra et af de 2 programmer til nyt mailprogram er det 2 forskellige måder man skal gøre det på.

Mvh
hablando
Avatar billede MBraun Nybegynder
22. august 2010 - 22:35 #3
Hej

Tak for jeres hurtige svar, jo min nye Office 2010 kan læse de "gamle" Office 97 dokumenter, mit spørgsmål var om de dokumenter forblev på maskinen når jeg installerer den nue Office pakke, det mener jeg jo at de gør, grunden til at jeg spørger er at jeg vil bibeholde min gamle pc til klubarbejde, så ville de være rart med Office 2010 her også.

Outlook - det er Express jeg har på den gamle, har prøvet at eksportere mine mails / adresser - men lykkedes ikke.

Problemet med min D-Link router er løst, troede det var TDC linien der var i uorden, så TDC havde den på overvågning i 3 dage, herefter blev jeg ringet op af en meget flink og kompetent medarbejder, vi fik en god snak, og han foreslog at jeg skulle skifte kanal på routeren, da der er en del naboer i området der ligeledes har trådløse routere igang, jeg skiftede fra kanal 6 til kanal 9 i fredags, og der har ikke være problemer siden.

vh.

M.Braun