Avatar billede astalavista Nybegynder
23. juli 2001 - 23:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

tegneprogram

et fedt program til at lave tegninger i, der bla. skal bruges til animationer, flash, og bare det alimindelige tegne sjov..*

/A
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 23:50 #1
adobe illustrator og macromedia freehand
Avatar billede realone Nybegynder
23. juli 2001 - 23:50 #2
Photoshop :)
</RealOne>
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 23:51 #3
Paint shop pro
Avatar billede Beach Mester
23. juli 2001 - 23:52 #4
Photoshop, Illustrator hvis man vil betale:
http://www.adobe.dk
Eller
Paint shop pro hvis men ikke står og har vundet i lotto:-)

//Beach
Avatar billede astalavista Nybegynder
24. juli 2001 - 00:15 #5
prisen er fuldstændig ligemeget ...

Det bedste i kan anbefale,

Paint shop pro => har jeg og er ikke tilfreds.
Photoshop => har jeg og er ikke tilfreds.

;-)

/A
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2001 - 00:16 #6
hva er det du vil tegne
2d ?
3d ?
Avatar billede Beach Mester
24. juli 2001 - 00:18 #7
Hvis det er til tegninger så skal du klart gå efter Illustrator. Det er udviklet til Mac. men kan også bruges til PC og da det bruger vector-grafik så har du mulighed for at skalere dine layers eller objekter lige så tosset du vil uden at det går ud over kvaliteten!

Illustrator bruges af utrolig mange reklamefirmaer i dag pga. den bla. fine intergration med Photoshop.

//Beach
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. juli 2001 - 00:26 #8
3D studioMax
AutoCAD
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. juli 2001 - 00:27 #9
Avatar billede kunze Nybegynder
24. juli 2001 - 00:39 #10
Fireworks 4.0            - www.macromedia.com - Flash, animation, sjov >:)
Flash 5.0                - www.macromedia.com - Flahh
Swish                    - www.swish.com      - Flash
Photoshop 6.0            - www.adobe.com      - Flot grafik!
Paint Shop Pro 7.X      - www.jasc.com      - Nemt og enkelt tegneprogram!!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. juli 2001 - 00:42 #11
kunze>> Swish kan du ikke lave tegninger i.
Avatar billede kunze Nybegynder
24. juli 2001 - 00:43 #12
Photoshop => har jeg og er ikke tilfreds. <---- Sikker på at du har sat dig ordentligt ind i Photoshop ? www.kunze.dk/dexterweb9.jpg er da fed ;P

Avatar billede allanmadsen Nybegynder
24. juli 2001 - 00:44 #13
Illustrator hvis du vil arbejde vektorbaseret, men hvorfor ikke lave tingene direkte i flash.

Hvis du er mere til bitmap, er kombinationen af 3D Studio Max og Photoshop absolut anbefalelsesværdig.

Men du skal altså lige blive enig med dig selv om hvilken retning du skal gå.

Hel og lykke
Avatar billede Beach Mester
24. juli 2001 - 00:52 #14
Der har været en del programmer fremme nu, men tror du først skal komme med lidt info om hvad det er for en form for tegninger du laver. Hvis det er tekniske tegninger er der et program, er det 3D noget andet, billeder noget tredje osv osv osv. Hvis du evt. kan komme med et link til nogle billeder på nettet (tegninger) så vil det være en kanon hjælp til at finde frem til det du skal vælge!

Hvis du har brugt PSP og photoshop så må du have haft nogle problemer som også ville være rigtig gode at vide lidt om. Det kunne jo også være du havde misbrugt og ikke brugt dem!!!

Så MERE info, så tror jeg vi alle kan komme med nogle måske lidt mere klare forslag til hvad du skal gå efter:-)

//Beach
Avatar billede astalavista Nybegynder
24. juli 2001 - 09:24 #15
Jeg kigger på nogle af de programmer der er blevet nævnt, i løbet af onsdag,
jeg ved godt at det er et helveds bredt emne når man siger tegne program, så det er også lidt svært at difinere, precis hvad det er det skal bruges til.
Kunne godt tænke mig at det var et godt allround program, da jeg ikke ønsker at have 14 forskillige programmer liggende på maskinen.

Tak for forslagende ind tilvidere, kommer der extra forslag på, kigger jeg også på dem.

/A

Vender tilbage onsdag.
Avatar billede snaps Nybegynder
27. juli 2001 - 13:45 #16
Hvis prisen er mindre væsentlig, så køb Adobe Webcollection (til internet) kan fås flere steder, blandt andet www.computerstore.dk eller tjek på www.adobe.dk Jeg bruger selv Adobeprogrammerne og det er de mest gængse. Alternativt må du over at kigge hos Macromedia.
Avatar billede astalavista Nybegynder
29. juli 2001 - 10:19 #17
adobe illustrator blev løsningen, jeg takker for svarende.

/A