Avatar billede carsten28 Nybegynder
18. august 2010 - 12:54 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med download af større filer

Hej

Som flere andre herinde har jeg et problem med at downloade store filer. Jeg har ledt herinde men kan ikke finde en som har fundet en brugbar løsning.

Jeg har forsøgt at downloade test filer fra http://www.thinkbroadband.com/download.html.

Det er som om den henter en del af filen, men så går den i stå. 5bm gik fint. Men den gik i stå da jeg forsøgte mig med 20. Det er kun et problem med internettet. Dvs. der er ikke problemer med store filer på mail.

Jeg køre Vista og IE 8,0. Jeg har flere PC´er som at dette problem, og jeg kan ikke finde ud af hvad det kan skyldes. Alle pc´erne ligger bag en check point firewall.

Er der nogle som har en god ide, til hvad det kan skyldes??

/Carsten
Avatar billede lad Nybegynder
18. august 2010 - 12:59 #1
Jeg må desværre indrømme at jeg ikke kan gennemskue hvad dit problem kan være, men en mulig løsning kunne være at prøve at program som f.eks. GetRight ( http://getright.com/ ) som tillader dig at forsætte afbrudte downloads fra hvor de blev afbrudt.
Avatar billede wappa Nybegynder
18. august 2010 - 13:05 #2
eller denne som også kan det samme som getright FREEDownload manager
18. august 2010 - 13:12 #3
http://www.eksperten.dk/spm/895886 ???
Som du heller ikke er vendt tilbage til ?

? Point ude: 1.280 ? ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/carsten28 (Dem der ikke er grønne) ...
Avatar billede carsten28 Nybegynder
18. august 2010 - 14:32 #4
Nogle af problmerne kan sikkert løses med en download manager, men ikke når det er opdateringer til div. Det er heller ikke fordi forbindelsen bliver afbrudt, men istedet for at tage 30 sek, taget det 200 timer. Der sker bare det at estimatet for hvornår den er færdig bare bliver større og større.

/karise_larry

UNDSKYLD!!! Jeg ved ikke lige hvorfor jeg ikke var kommet videre med det sidste gang. Og jeg havde faktisk helt glemt at jeg havde spurgt før.

Jeg har vedlagt en Hijack som tidligere forspurgt.


Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:21:25, on 18-08-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18943)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SmcGui.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\LogMeIn\x86\LogMeInSystray.exe
C:\Program Files\LogMeIn\x86\LMIGuardian.exe
C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Users\Carsten\AppData\Roaming\Google\Google Talk\googletalk.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Microsoft\Office Live\OfficeLiveSignIn.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE
C:\PROGRAM FILES\IBM\CLIENT ACCESS\EMULATOR\pcsws.exe
C:\Program Files\IBM\Client Access\Emulator\pcscm.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltuser.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10e.exe
C:\Windows\explorer.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Carsten\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/USREL/6
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Default Manager] "C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Default Manager\DefMgr.exe" -resume
O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Service] C:\Program Files\IBM\Client Access\cwbsvstr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogMeIn GUI] "C:\Program Files\LogMeIn\x86\LogMeInSystray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Uninstall Adobe Download Manager] "C:\Windows\system32\rundll32.exe" "C:\Program Files\NOS\bin\getPlus_Helper_3004.dll",Uninstall /IE2883E8F-472F-4fb0-9522-AC9BF37916A7 /Get1noarp
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [googletalk] C:\Users\Carsten\AppData\Roaming\Google\Google Talk\googletalk.exe /autostart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} (get_atlcom Class) - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Ekstern kommando for System i Access til Windows (Cwbrxd) - IBM Corporation - C:\Windows\cwbrxd.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LogMeIn Maintenance Service (LMIMaint) - LogMeIn, Inc. - C:\Program Files\LogMeIn\x86\RaMaint.exe
O23 - Service: LogMeIn - LogMeIn, Inc. - C:\Program Files\LogMeIn\x86\LogMeIn.exe
O23 - Service: Symantec Management Client (SmcService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe
O23 - Service: Symantec Network Access Control (SNAC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SNAC.EXE
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - c:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: Symantec Endpoint Protection (Symantec AntiVirus) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe

--
End of file - 8395 bytes


Ps. hvordan kommer jeg af med de spørgsmål som jeg ikke har fået noget svar på??

/Carsten
19. august 2010 - 10:23 #5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

KAN forestille mig at Symantec/Norton 'blokere' et eller andet ? Er den stadig aktiv/virkende/registeret ?

Prøv også -> http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede carsten28 Nybegynder
20. august 2010 - 15:24 #6
Hej Karise_larry

Tak for hjælpen. Jeg har i mellemtiden fundet ud af at det var vores checkpoint firewall som den var gal med. Så nu skal jeg bare lige have det udskiftet.

Tak for hjælpen alligevel.

Hvis du vil sende mig et svar, kan du få points for din hjælp.

/Carsten
21. august 2010 - 00:32 #7
Ping...
(Læg selv et [svar] og la' os alle dele...)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



IT-JOB

Capgemini Danmark A/S

SAP Engagement Manager

PensionDanmark

Aktuar

Jyske Bank

Cloud Engineer

Capgemini Danmark A/S

Project Manager