Avatar billede babytrold Nybegynder
18. august 2010 - 12:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL Update Trigger

Hej,

jeg har en tabel der hedder tblMatKøb, som har et felt som hedder MatPris. MatPris er prisen for en bog, som bliver indtastet efterfølgende manuelt via en Access formular.

Det jeg gerne vil opnå, er at når MatPris bliver opdateret med en pris (da udgangspunktet er 0 kr), så skal denne pris lægges til i en anden tabel som hedder tblOrdrer... Og feltet er her FaktBeløb
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2010 - 10:19 #1
Lyder som et forkert design.

Hvis priser aldrig aendrer sig kan du joine din ordrelinie tabel med vare tabellen.

Hvis prisen aendrer sig boer du have pris paa ordretidspunkt/koebstidsounkt i ordrelinie tabellen.

Du skal aldrig have den samlede pris i ordre tabellen. Den udregner du udfra det foregaaende.

Du kan evt. have et rabat felt til at angive justeringer.
Avatar billede babytrold Nybegynder
24. august 2010 - 11:23 #2
Det vil jeg se på, vil du give mit et svar, så jeg kan give dig point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2010 - 12:29 #3
svar