Avatar billede leshrac Nybegynder
17. august 2010 - 15:55 Der er 9 kommentarer

Netbook - USB porte får ingen strøm?

Min kæreste har en Packard bell netbook, som egentlig fungerede fint til hendes skolebrug det første år.

Pludselig en dag sagde hun at mousepad ikke virkede, og det viste sig at ingen af hendes USB porte får strøm.

Er der nogen der har nogen idéer til hvad problemet kan være og hvor det går galt?

Kan ikke forestille mig at hun ved et uheld har slået USB porte fra, men det undre mig at det kun er dem?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2010 - 15:59 #1
5V forsyningen er defekt - det er en eller flere komponenter på motherboard, der er gået.
Avatar billede leshrac Nybegynder
17. august 2010 - 16:01 #2
Bum bum... Koster det en helt ny strømforsyning? eller kan man på magisk vis lave deet billigere?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2010 - 16:17 #3
på en bærbar er strømforsyningen den lille kasse på ledningen. Den leverer typisk 18V til maskinen. Og den fejler ikke noget, for så ville maskinen slet ikke kunne oplade.
Det er en fejl internt i maskinen, og hvis du ikke kender en dygtig el-tekniker, så er det nyt motherboard (hvilket ofte koster det samme som en ny maskine, når arbejdsløn til udskiftningen regnes med).
Er der ikke garanti/forsikring på så er I lidt på den...
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. august 2010 - 16:39 #4
Har du været i enhedshåndteringen og set efter om alle driverne er på plads? og hvorfra ved du at de ikke får strøm?
Avatar billede leshrac Nybegynder
17. august 2010 - 17:05 #5
Jeg har bare testet enhederne ved at putte stik i dem :)

Anede mig at det var et nyt motherboard, hvis man ikke kender et geni :/

Der er desværre ingen garanti da hun har smidt kvitteringen væk :S
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. august 2010 - 17:48 #6
Fordi de ikke virker er det ikke tegn på mangel af de 5v.har du prøvet #4?
17. august 2010 - 20:17 #7
Men VIRKER putteren iøvrigt ???
Avatar billede leshrac Nybegynder
18. august 2010 - 13:13 #8
Har ikke prøvet #4 endnu.. skal lige hjem fra work.

Puteren virker udover det ja :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. august 2010 - 13:00 #9
Du har langt hjem!