Avatar billede larsen11 Nybegynder
16. august 2010 - 17:21 Der er 16 kommentarer

Cd og usb åbner ikke af sig selv....

Hej
Normalt når man isætter en usb pen eller en cd, så åbnes der et vindue, hvor den spørger om jeg vil åbne mappen eller afspille filer og lign. Men det gør der ikke på min computer og det er enormt irriterende.
Nogen der har en løsning ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2010 - 17:28 #1
Gå i denne computer og højreklik på Cd og usb og vælg egenskaber.
Nu åbnes en boks hvor du kan vælge automatisk afspilning.
Her kan du vælge hvad der skal gøres når der indsættes de forskellige medier. I dit tilfælde står der sikkert "foretag intet"
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2010 - 17:29 #2
i win7 er det kontrolpanel/automatisk afspilning - øverst på den side skal der være hak i 'brug automatisk....'
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2010 - 17:30 #3
Nb usb pind skal være monteret når du skal i egenskaber for den.
Avatar billede larsen11 Nybegynder
16. august 2010 - 17:32 #4
Jeg bruger windows xp.
Jeg har allede sat dem begge til automatisk afspilning. Det virker stadig ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2010 - 17:37 #5
Og du huskede at trykke anvend før du lukkede boksen igen?
Avatar billede larsen11 Nybegynder
16. august 2010 - 17:41 #6
Jep :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2010 - 19:59 #7
Du kunne prøve at tjekke dit c drev for fejl med chkdsk.
Gå i denne computer og højreklik på c drev-egenskaber-funktioner-undersøg nu, og sæt hak i de to bokse der retter fejl automatisk.
Genstart pc og disken kontrolleres.
Avatar billede larsen11 Nybegynder
16. august 2010 - 20:42 #8
Nix. Det hjalp heller ikke. Pokkers også....
Avatar billede Vandreren Novice
18. august 2010 - 16:54 #9
Kører tjenesten "Hardwaregenkendelse på brugergrænsefladen"
(på engelsk "Shell Hardware Detection")?

Sig til hvis du ikke ved hvordan man undersøger det. :)
Avatar billede larsen11 Nybegynder
25. august 2010 - 11:13 #10
Hvordan undersøger jeg det ?
Avatar billede larsen11 Nybegynder
25. august 2010 - 19:23 #11
Jeg gik ind i kør, services.msc og den står til automatisk. Så den kører vel ?
Avatar billede Vandreren Novice
29. august 2010 - 22:03 #12
Fint, du har selv undersøgt sagen.

Nej, den kører hvis der står "startet" i kategorien 'status'.

Automatisk betyder, at tjenesten starter op samtidig med Windows, men den kan godt blive standset senere.

Tjenesten "Hardwaregenkendelse på brugergrænsefladen" er ansvarlig for den funktionalitet, du efterspørger.
Avatar billede larsen11 Nybegynder
31. august 2010 - 13:59 #13
Jo jo...men der står STARTET og så automatisk.
Det virker stadig ikke...:-( ...tror du så ikke du kan løse det ?
Avatar billede Vandreren Novice
31. august 2010 - 16:16 #14
Det betyder i hvert fald at det ikke er den mest oplagte løsning, vi skal have fat i.

Prøv at gå ind i Registreringsdatabasen (kør regedit) og naviger frem til denne nøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom

Se dér om AutoRun har værdien 1.
Avatar billede larsen11 Nybegynder
16. november 2010 - 16:24 #15
Den står til 1.
:-(
Avatar billede larsen11 Nybegynder
27. marts 2012 - 18:20 #16
Jeg har stadig ikke gået løst mit problem...anybody ?