Avatar billede marysan Nybegynder
16. august 2010 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærmdriver fejl "nvlddmkm"

Min stationære PC HP Pavilion med pre-installeret Vista Home Premium er helt fra den!!

Det startede med, at der kom nogle underlige små lysegrå striber (i en lille firkant) og så gik skærmen kort i sort - derefter kom beskeden:
"Skærmdriveren nvlddmkm stoppede med at svare og er genoprettet"

Dette skete et par gange og så gik den helt ned - når jeg så genstartede kom der blå striber på hele skærmen og jeg kunne ikke starte op igen... Min kæreste tog over og fik den op igen, men der gik ikke længe før, at det samme skete igen! Denne gang måtte der oprettes ny bruger...

Jeg har set herinde, at nogle har haft samme problem for lææænge siden, men kan ikke rigtig se, at der skulle findes nogle løsninger på problemet??!

Nogle der kan hjælpe her??
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2010 - 16:22 #1
Hvad hedder dit grafik kort? (Geforce et eller andet)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2010 - 16:24 #2
Er du sikker på den ikke kører varm?
Hvor længe siden er det der er blevet gjort rent inden i?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2010 - 16:29 #3
Har du den nyeste driver installeret?
Avatar billede marysan Nybegynder
16. august 2010 - 22:06 #4
grafik kort hedder nvida 7500 le 32bit
den er ren og virker ikke varm....kan ses i computer overvågning.
de nyeste driver er lige installeret fra nvidia hjemmesiden til 32bit system vista ,,,,,
den virker nogen gange i alt fra 1 min. til et par timer, derefter
fryser den og går ned.
og så skal jeg hele møllen for fra med en ny installation.
intet virker.... hverken system rep. gendannelses tid. eller noget somhelst.
er hardvaren død???
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. august 2010 - 00:07 #5
Dette er et meget genstridigt problem, som mange, i hvert fald tidligere, har haft. Jeg har selv været ramt af det, men har heldigvis ikke set meget til fejlen i lang tid.
I nogle tilfælde kan det være en hardwarefejl, eller som andre skriver, overophedning. Hvis du ikke spiller imens, tvivler jeg dog på det sidste.

Det er en tricky problem, fordi det der virker for nogen, ikke virker for andre.
I mit tilfælde blev det løst ved at prøve adskillige drivere, indtil jeg fandt en stabil en. Om det er hardware konflikter eller ej er et godt spørgsmål.
Jeg fik udskiftet grafikkortet, og det hjalp ikke!
Jeg har ikke selv tid nu, men hvis du kan finde en liste over gamle drivere, så kan jeg oplyse at 169.09 var en der virkede tilfredsstillende for mig. Måske er den dog kun til bærbare computere.
Den er ved at være meget gammel, men hvis ydelsen er tilfredsstillende alligevel, hvorfor så ikke blot bruge den.

Det er et frustrerende problem, og jeg håber du finder en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2010 - 16:40 #6
Prøv at afinstallere denne opdatering hvis du har den:
KB952287

http://www.nvlddmkm.com/?p=43
Avatar billede marysan Nybegynder
23. august 2010 - 07:21 #7
Hej igen - undskylder jeg ikke har været her, men den gik HELT kold!! Så nu har jeg købt en ny med windows 7... :)

Mange takker for at I prøvede at hjælpe mig!
Skriver I ikke lige et svar hver, så I kan få nogle points?!

:)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2010 - 16:13 #8
Kan den heller ikke starte i fejlsikret tilstand?
Så kunne du jo forsøge at afinstallere denne opdatering?

Lægger svar til deling med andre.