Avatar billede nillinx Nybegynder
16. august 2010 - 01:41 Der er 3 kommentarer

Harddisk fejl

Hej

Min eksterne harddisk, Seagate er "død". Dvs, at jeg indimellem kan få den koblet til computeren og at den så bliver fundet. Dog kan jeg hverken formatere, kopiere filer over på eller se de gamle filer. Jeg får fejlen 'Den angive fil blev ikke fundet' i Vista. (har ikke haft den til andre computere da jeg ikke ser dette for en nødvendighed). Desuden har jeg brugt programmet SeaTools For Windows som godt vil finde enheden, men kun køre short/long generic test, hvor den på long giver over 150 fejl. Jeg fandt http://www.deadharddrive.com/ (som skifter printpladen ud) og vil prøve det, men ville først høre om nogle af jer genier evt. havde en anden idé først.

Den eksterne er bygget sådan op at jeg kan skille den ad og sætte direkte i computeren som en PATA.

Da det nu er den anden Seagate der løber sig en tur vil jeg nu også gerne have nogle råd omkring raid og hvilke producenter man ikke skal købe ved og hvilke der er bedst omkring harddiske.

På forhånd tak til alle som bare ser dette.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. august 2010 - 06:58 #1
Prøv en CHKDSK /f/r du skal nok sætte din HD. i PCen.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. august 2010 - 07:00 #2
Avatar billede nillinx Nybegynder
16. august 2010 - 10:23 #3
Det virker heller ikke. Samme fejl som ved formatering.