Avatar billede icebone Nybegynder
14. august 2010 - 03:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af bærbar.

Hej Eksperter.
Jeg står og skal til at skifte min bærbare ud (grafikkortet eller bundkortet er brændt af og Zepto er gået konkurs såååå.... :/)
anyways, jeg leder efter en bærbar der primert skal bruges til games (det eneste jeg spiller lige nu er HoN) og ellers hverdagsstuff. Mit budgett ligger omkring de 5k.

Jeg har kigget på følgende to, men håber jeg kan få nogle råd/svar/henvisninger fra jer.

På forhånd tak :)

#1.

15,6"
AMD Athlon II Dual Core-processor 2,1Ghz(P320)
4GB DDR3 RAM
500GB harddisk 5400 RPM
ATI Mobility Radeon HD5650

#2.

Intel Core 3 2,13Ghz
4GB DDR3 RAM
300GB harddisk 5400 RPM
ATI Mobility Radeon HD 5470
Avatar billede icebone Nybegynder
14. august 2010 - 06:07 #1
eller burde jeg spare lidt mere op og så smide 2tusinde mere for den her: http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/ACER_AS5943G_i7-720QM_15-6

??

har jeg brug for det?
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2010 - 09:15 #2
Til spil er det vigtigt med et godt grafikkort og mange ram.
Af de to maskiner, er det kun nr. 1 der har et godt grafikkort

Radeon HD 5650 er et meget spille grafikkort og er klart at anbefale, frem for maskiner med f.ek Radeon HD 5470 og andre ATI Radeon grafikkort til minimum et Radeon HD4550 eller derover.

Radeon HD 5470 er IKKE et ærlig godt grafikkort til f.eks spil:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5470.23698.0.html

Til gengæld er pc`en fra FC langt at foretrække hvad ang. processor - den har 4 kérner og kærer i turboboost mellem 1,6Ghz og op til 2,8Ghz, hvis der er behov for det.

De to andre pc`er er næsten ens i processer, selvom den ene er Intel core i3 og den anden Athlon II Dual Core
Avatar billede kimtheman Novice
14. august 2010 - 10:52 #3
Til de penge får du nok ikke meget bedre en sådan en fætter
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=MSI+GX623&pid=780256

Her er placering af grafikkkort (Se over i kolonne til højre)
http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4670.13881.0.html
(Ligger næsten i top af class 2)
Avatar billede kimtheman Novice
14. august 2010 - 10:55 #4
Og vil du smide 7000kr, som du selv linker til, vil jeg påstå, du kan finde en med bedre grafikkort(har dog ikke tjekke, men gør det gerne hvis du vil bruge 7000kr).
Avatar billede icebone Nybegynder
14. august 2010 - 11:48 #5
Så MSI'en (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=MSI+GX623&pid=780256) fremfor PC #1 - hvis vi snakker budgette på omkring de 5k?
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2010 - 11:57 #6
Pc nr. 1 er at foretrække frem for MSI maskinen, selvom den yder en lille smule mindre cpu mæssigt.

Der er tillige lidt problemer med touchpaden på de MSI maskiner og de bliver forholdsvis varme.
På de nye modeller af MSI skulle disse problemer være løst.
Avatar billede kimtheman Novice
14. august 2010 - 12:01 #7
Som sagt vil du give de 7000kr så skal du ikke have MSI til 5000kr. Så kigger jeg gerne efter en til 7000kr
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2010 - 12:02 #8
Smid lige linket til Pc nr. 1
Avatar billede icebone Nybegynder
14. august 2010 - 12:19 #9
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2010 - 12:32 #10
Packard Bell laver ganske udmærkede maskiner, og der har ikke været de store problemer med Easynote modellerne.
De første modeller kom med rund touchpad system og det fungerede ikke særlig godt, men det er ændret på deres nuværende modeller.

Et ganske udemærket køb til prisen - tillige understætter dens bundkort op til 8Gb ram, såfremt der bliver brug for at installere flere end de nuværende 4Gb ram

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/ENTM81SB562NC/packard-bell-easynote-tm81-562?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent
Avatar billede icebone Nybegynder
14. august 2010 - 12:49 #11
Tak for den ret uddybende forklaring :) og så kommer det sidste spørgsmål ->

Jeg skal bruge computeren til gaming (pt. kun HoN, men vil gerne kunne køre fremtidige spil dog ikke nødvendigt med så store som crysis etc) og ellers skal den bare bruges til hverdag.
Med det i mente - Vil Packard Bell computeren være nok til mine behov eller burde jeg smide 2 tusinde oveni og få en lidt mere opgraderet model som kimtheman påpegede? :)
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2010 - 13:39 #12
Ja den kan klare de fleste nuværende krævende spil (spil der er udkommet før 2010), men glem alt om spil som f.eks Metro 2033 - der skal der virkelig et class 1 grafikkort i topklassen til at klare.
F.eks er et radeon HD 5850 i en MSI GX640 IKKE nok til at bare at kunne køre spillet i lav opløsning.

For at klare det spil, så skal du have en bærebar med minimum et
Radeon HD 5670 eller et GeForce GTX 280M og så koster den langt over 10000 kr.

Du kan f.eks bruge denne side til at tjekke din nuværende og kommenende pc af, for hvilke spil den kan klare - alle spil der fås PASS i, vil som minimum kunne køres i lav opløsning og får du pass i recommended, så er det helt perfekt :-)
http://www.systemrequirementslab.com/cyri

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2010 - 13:43 #13
Ups:
Radeon HD 5670 eller et GeForce GTX 280M.....
Skulle være
Radeon HD 5870 eller et GeForce GTX 280M......
Avatar billede icebone Nybegynder
14. august 2010 - 13:57 #14
okay, tusind tak for hjælpen haverslev!!
Det var lige det jeg havde brug for der var nogen der fortalte/uddybede for mig.

Svar accepteret