Avatar billede pstidsen Novice
11. august 2010 - 22:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel med mellemregniner

Er det muligt at indstille Excel til at vise mellemregninger??

I skolen skal vi have mellemregninger med og derfor lærer de os at lave matematikafleveringer i Word. Det synes en computermand som mig er noget pjat når man har excel som kan regne det hele ude ;)

Skolen vil bare have mellemregninerne med og så er idéen jo lidt gået af den. Hvordan får jeg mellemregningerne med??

PFH TAK!!

(Jeg har Excel 2007)
Avatar billede vejmand Juniormester
11. august 2010 - 22:03 #1
Eksempel?
Avatar billede store-morten Ekspert
11. august 2010 - 22:20 #2
"Skolen vil bare have mellemregninerne med og så er idéen jo lidt gået af den."

Idéen er god nok ;-) Det er jo for at du skal lære at regne.
Det er da ingen kunst at taste det i Excel og få regnet det hele ud. Så kunne man jo lige så godt trykke resultatet i opgavebøgerne.
Avatar billede dkpret Nybegynder
12. august 2010 - 03:00 #3
Mellemregninger - kan du ikke få dem, ved at splitte dine formler op i mindre dele.?

Hvis jeg skal lave "komplicerede" formler i Excel, laver jeg tit tingene i små overskuelige selvstændige formler (som giver mellemresultater), for til slut at samle delformlerne i en samlet formel.

Samler jeg alle i en formel, kan jeg ikke se hvorledes jeg kom frem til resultatet (med mindre jeg kan overskue formlen)

Bibeholder jeg de enkelte delformler kan jeg måske nemmere se hvorledes jeg nåede frem til slutresultatet.

Mvh Kristian
Avatar billede noltus Novice
12. august 2010 - 08:49 #4
Duer ikke Kristian for så skal han jo tænke selv,det er jo netop det han vil undgå ved at lade exell klare det hele for ham :-)
Avatar billede pstidsen Novice
12. august 2010 - 16:25 #5
I dag forklarede min matematiklærer mere om hvordan vi skal lave afleveringerne. Vi skal skrive meget tekst i afleveringerne så jeg tror jeg overgiver mig til Word som nu engang er det bedste tekstbehandlingsprogram. ;)
Avatar billede pstidsen Novice
18. november 2010 - 19:21 #6
I dag forklarede min matematiklærer mere om hvordan vi skal lave afleveringerne. Vi skal skrive meget tekst i afleveringerne så jeg tror jeg overgiver mig til Word som nu engang er det bedste tekstbehandlingsprogram. ;)