11. august 2010 - 22:00Der er
5 kommentarer og 1 løsning
Excel med mellemregniner
Er det muligt at indstille Excel til at vise mellemregninger??
I skolen skal vi have mellemregninger med og derfor lærer de os at lave matematikafleveringer i Word. Det synes en computermand som mig er noget pjat når man har excel som kan regne det hele ude ;)
Skolen vil bare have mellemregninerne med og så er idéen jo lidt gået af den. Hvordan får jeg mellemregningerne med??
"Skolen vil bare have mellemregninerne med og så er idéen jo lidt gået af den."
Idéen er god nok ;-) Det er jo for at du skal lære at regne. Det er da ingen kunst at taste det i Excel og få regnet det hele ud. Så kunne man jo lige så godt trykke resultatet i opgavebøgerne.
Mellemregninger - kan du ikke få dem, ved at splitte dine formler op i mindre dele.?
Hvis jeg skal lave "komplicerede" formler i Excel, laver jeg tit tingene i små overskuelige selvstændige formler (som giver mellemresultater), for til slut at samle delformlerne i en samlet formel.
Samler jeg alle i en formel, kan jeg ikke se hvorledes jeg kom frem til resultatet (med mindre jeg kan overskue formlen)
Bibeholder jeg de enkelte delformler kan jeg måske nemmere se hvorledes jeg nåede frem til slutresultatet.
I dag forklarede min matematiklærer mere om hvordan vi skal lave afleveringerne. Vi skal skrive meget tekst i afleveringerne så jeg tror jeg overgiver mig til Word som nu engang er det bedste tekstbehandlingsprogram. ;)
I dag forklarede min matematiklærer mere om hvordan vi skal lave afleveringerne. Vi skal skrive meget tekst i afleveringerne så jeg tror jeg overgiver mig til Word som nu engang er det bedste tekstbehandlingsprogram. ;)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.