Avatar billede larsen11 Nybegynder
11. august 2010 - 20:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

En mappe åbner hver gang jeg starter computeren

Jeg har en mappe der åbner hver gang jeg starter computeren. Egentlig er det jo ikke det store problem, men lidt irriterende.
Nogen der ved hvorfor.
Jeg har vedlagt en hijack liste:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:35:06, on 11-08-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
c:\Programmer\Microsoft Security Essentials\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\CafeAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Microsoft Security Essentials\msseces.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\CafeAgent.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Marvell\61xx\Apache2\bin\Apache.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Marvell\61xx\Apache2\bin\Apache.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Suite\SupServ.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrB.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\PC13\Skrivebord\HiJackThis.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CafeAgent] C:\WINDOWS\system32\CafeAgent.exe /normal
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS4ServiceManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\CS4ServiceManager\CS4ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Version Cue CS2] C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\ControlPanel\VersionCueCS2Tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSSE] "c:\Programmer\Microsoft Security Essentials\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [CafeAgent] C:\WINDOWS\system32\CafeAgent.exe /normal
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RegistryBooster] "C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster\launcher.exe" delay 20000
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Append Link Target to Existing PDF - res://C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Append to Existing PDF - res://C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert Link Target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Free YouTube Download - C:\Documents and Settings\PC13\Application Data\DVDVideoSoftIEHelpers\youtubedownload.htm
O8 - Extra context menu item: Free YouTube to Mp3 Converter - C:\Documents and Settings\PC13\Application Data\DVDVideoSoftIEHelpers\youtubetomp3.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1238438982453
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Futuremark SystemInfo) - http://service.futuremark.com/virtualmark/tc/FMSI.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{65919A3C-72E2-4F4D-AA06-4B7135FD5F72}: NameServer = 10.20.0.5
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: CafeAgent of CafeSuite (CafeAgent) - CafeSuite - C:\WINDOWS\system32\CafeAgent.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Marvell RAID Event Agent (Marvell RAID) - Unknown owner - C:\Programmer\Marvell\61xx\svc\mvraidsvc.exe
O23 - Service: MRU Web Service (MRUWebService) - Apache Software Foundation - C:\Programmer\Marvell\61xx\Apache2\bin\Apache.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sony Ericsson OMSI download service (OMSI download service) - Unknown owner - C:\Programmer\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Suite\SupServ.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrB.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 9255 bytes
Avatar billede vejmand Juniormester
11. august 2010 - 20:43 #1
Avatar billede larsen11 Nybegynder
16. august 2010 - 12:33 #2
øh....det hjalp ingenting. Det er jo ikke mappen dokumenter der åbner. Det er mappen Version cue....
16. august 2010 - 12:50 #3
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

NB NB NB: Sæt fluepin ved
[X] Startmenu genveje
[X] Skrivebordsgenveje

Så får vi se om det er nok...
Avatar billede larsen11 Nybegynder
16. august 2010 - 17:18 #4
Jeg kørte både rens og register, men den åbner stadig...:-(
16. august 2010 - 17:50 #5
CCleaner - værktøjer - opstart - Disable denne

[Adobe Version Cue CS2] ...

PS: Er det et program som du stadig har og bruger ?

PS[2]: Mht. [RegistryBooster] ->
http://www.eksperten.dk/spm/907984
Avatar billede larsen11 Nybegynder
16. august 2010 - 18:17 #6
Jeg gjorde som du skrev i CCleaner og nu åbner den skide mappe ikke mere :-)
Tusind tak for hjælpen.
Nu skal jeg så se om jeg kan finde ud af at tildele dig point.
16. august 2010 - 20:18 #7
Bare lidt extra 'oprydning' ->

CCleaner - Værktøjer - Opstart - du kan disable/fjern følgende elementer fra din opstart:

* [AdobeCS4ServiceManager]
* [Adobe Acrobat Speed Launcher]
* [Adobe Version Cue CS2]
* [Adobe ARM]
* [Acrobat Assistant 8.0]
* [Adobe Reader Speed Launcher]
* [QuickTime Task]
* [iTunesHelper]
*  Adobe Gamma.lnk
16. august 2010 - 20:18 #8
Ping...
(Dette er så et [svar]...)