Avatar billede kennethvejen Nybegynder
10. august 2010 - 16:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skyline - opsætning af router

Goddag folkens.
Jeg har for nylig fået skyline til at køre her. Jeg vil da gerne tilkoble min egen router - Asus WL520g. Jeg er opmærksom på at man kan betale sig til at skyline's router også virker trådløst, men de penge vil jeg gerne spare.
Jeg er forholdsvis ny indenfor området netværkopsætning.
Skyline giver mig disse oplysninger:
Kan jeg bruge min egen router?
Ja, det er muligt at tilkoble egen router. Bemærk dog at tilslutning af egen router SKAL gøre i forlængelse af SkyLines udstyr. Hvis den tilsluttede router tildeles fast ip (se nedenfor), vil alt trafik videresendes hertil igennem SkyLines udstyr.
Vær opmærksom på at den tilsluttede router skal uddele ipadresser anderledes end 192.168.1.x, da det skal være forskelligt fra SkyLines ip-scope.

Fast ipadresse til egen router:
IP adresse: 192.168.1.50
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Disse oplysninger kan også indtastes på din pc (i stedet for egen router), hermed vil alt trafik blive videresendt direkte hertil igennem SkyLines udstyr.

Jeg står så i det fine dilemma at jeg har prøvet at sætte diverse egenskaber op på min router.
Har sat LAN IP setting: 192.168.1.50
Subnetmask: 255.255.255.0
De 2 sidste indstillinger har jeg ikke rørt ved, da de som standard står ved dette.
Hvis jeg slår DHCP fra, er den gal.
Hvis jeg ændre ip-score til 192.168.2.2 og 192.168.2.254, uddeler min router stadig 1.x adresser til det trådløse :s

Hvad skal jeg stille op?
På forhånd tak for svar :)
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2011 - 13:17 #1
Hej efter at have anskaffet en Skyline forbindelse, prøvede jeg først at sætte mit gl. netgear trådløse i forlængelse uden held. Hentede så mit Asus i fritidshuset i Nordjylland, samme type som dit. Og forsøgte i adskillige dage igen uden held.

Indtil idag. Jeg mener at have skiftet IP-adresse til den nuværende  i flere forsøg. Skiftede så min gl. Zitech fra 2004 til en nyere advent 4211 og så skete der noget.

Jeg har taget nogle screendumps af mine indstillinger.
Hvordan kan jeg få dem vist her på siden?
Ellers kan du oprette en operamail.com email adresse, som jeg kan sende dem til.

Men ellers:
1. Slå ikke DHPC fra.
2. Lan IP skal være 192.168.1.1
3. Undlad at ændre på ip-core indstilling

Med venlig hilsen
En glad amatør

P.S. Jeg kunne ikke få Skylines wifi installeret. Supporteren prøvede længe, han havde aldrig set så mange trådløse net som heromkring inkl. s-togenes gratis-dk.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2011 - 13:22 #2
Rettelse:

LAN-IP adresse skal være 192.168.2.1

eller evt andre af typen 192.168.1.x
Avatar billede kennethvejen Nybegynder
09. februar 2011 - 14:51 #3
Har sørme glemt at lukke tråden :p For har fundet ud af hvordan det skal gøres. Det var en længerevarende opsætning af min router, som jeg rodede med. Men altsammen virker nu. Men vil nu gerne give point til svaret alligevel :)