Avatar billede juleulven Nybegynder
10. august 2010 - 10:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sysprep, Images og Ghost

Hejsa

vi distribuerer computere til butkker ifm. kassesystem.
Disse computere er med Identisk hardware og bliver "stadigvæk" sendt ud med Xp.

Vi har et image (ghost) som ikke er syspreppet og PT opdaterer vi dette (windows updates, nye dankort xlm-filer osv) også laver vi en ny sysprep, slukker maskinen, ghoster også kører vi ellers videre med images til kunder.

Kan dette på nogen måde gøres smartere?
f.eks tage det syspreppet image, ghoste det ud, updaterer også køre sysprep igen?

på forhånd tak.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. august 2010 - 22:11 #1
Ja MS har jo deres eget deploy værktøj
RIS version 2, eller som det vist nok hedder nu WDS, jeg er dog i tvivl om WDS stadig er navnet
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2010 - 15:32 #2
Det er det, Windows Deployment Service.
Men i bør måske overveje om det ikke er bedre med en SMS/SCCM løsning som er microsoft´s professionelle bud på deployment.

Men det kommer selvfølgelig an på antal klienter, og om de alle står på samme lokation.
Er de på samme lokation ville jeg nøjes med WDS.
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. september 2010 - 17:48 #3
Tak for jeres svar... Umiddelbart sysprepper vi maks 8 maskiner ad gangen og ofte går der en længere periode imellem ..  dvs 2-3 uger...

til tider er det "bare" en maskine/hdd vi sysprepper ...

så at begynde på RIS/WDS er måske lidt overkill ...

min tanke var, at fortsætte som vi allerede gør med sysprep default og image via symantec ghost/Acronis

min spørgsmål gik mere på hvordan man smartest opdatere et allerede fabrikeret image når der nu kommer diverse opdateinger.
Avatar billede salok123 Nybegynder
03. september 2010 - 13:02 #4
Hej

Det kommer lidt an på hvad du mener med at opdatere et image. Da WIM er et fil baseret imageformat. Kan du bare mounte dit image, ved hjælp af ImageX tool. På denne måde vil du hurtigt og enkelt kunne tilføje og slette filer i imaget http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766067(WS.10).aspx.
Hvis du skal tilføje opdateringer etc., eksisterer der tredjepart værktøjer. Der gør brug af Microsoft's DISM tool, til at mounte et XP image.
Avatar billede juleulven Nybegynder
03. september 2010 - 18:01 #5
med opdatering af image menes der f.eks:

nye XML-filer til betalingsmidler (mastercard, visa elektron mv)
ny teamviewer host udgaver
windows updates
ny antivirus version/programmel osv

men jeg kigger da lidt på WIM ...