Avatar billede nmh Nybegynder
09. august 2010 - 21:08 Der er 10 kommentarer

Program, der kan optage skærmbillede og lyd under Windows 7

Der findes mange programmer, der kan optage skærmbilledet i et af de saædvanlige Videoformater, når man ser TV fra nettet, og i princippet skulle lyden også komme med.
Jeg har prøvet med My Screen Recorder Pro 3.1, Debut Video Capture software samt et par andre.
De optager alle skærmbilledet fint, men det er ikke lykkedes mig at få lyden med. En af mine computere har en indbygget mikrofon, og signalet herfra kunne godt optages, men det lykkedes mig ikke at få højttaler-lyden med.

Jeg ønsker et program, der kan klare både lyd og billede.
09. august 2010 - 21:47 #1
Avatar billede nmh Nybegynder
09. august 2010 - 22:42 #2
Jeg er ude efter et simpelt program, der kan bruges til at optage Internet TV.
Programmet Camtasia er ikke helt, hvad jeg er ude efter, så jeg håber, der kommer flere forslag.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. august 2010 - 22:54 #4
Nu har jeg lige prøvet Camtasia, og det kunne kun gemme i et specielt format, hvis man ville have lyden med.
Jeg prøver de andre programmer senere. Det bliver måske først i morgen.
Avatar billede detgulehus Nybegynder
10. august 2010 - 22:10 #5
Her er et simpelt lille program som skulle kunne det du efterspørger.
http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede nmh Nybegynder
10. august 2010 - 22:21 #6
Dette program kan fungere som en player af mange fil-typer og det kan streame, men det kan da ikke optage det man ser.
Avatar billede detgulehus Nybegynder
10. august 2010 - 22:35 #7
Hmm det har du nok ret i. syntes bare jeg havde set et sted at det også kunne optage.
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
28. august 2010 - 11:43 #8
Jeg søger det samme, så jeg er lidt nysgerrig mht. om du fandt frem til et program, der kunne bruges
Avatar billede nmh Nybegynder
28. august 2010 - 17:01 #9
Jeg har desværre endnu ikke fundet noget.

Der er mange programmer, der kan optage video, men det kniber med at få lyden med.
Jeg skal nok skrive her, hvis jeg finder frem til et fornuftigt program.
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
29. august 2010 - 18:36 #10
Har du prøvet wegame?

Sønnike har lige installeret det denne weekend og fortæller mig, at han har lyd med på optagelserne :O)