Avatar billede thorbimse Nybegynder
23. juli 2001 - 20:16 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Amd Thunderbirt eller P4

Jeg står for at skulle skifte mit bundkort og Prosser  men hvilken proser og bundkort skal jeg vælge  Har overvejet et Asus A7M266 ATX  Og en Thunderbird 1400 MHz  eller er der noget andet der er bedre

Thorbimse
Avatar billede zycho Nybegynder
23. juli 2001 - 20:27 #1
Det lyder 100 % som noget jeg selv ville have valgt. Du kan ikke få noget som er bedre for tiden :o)
Avatar billede guiron Nybegynder
23. juli 2001 - 20:28 #2
Der er jo P4.. Men, hvis man vil følge bølgen køber man AMD. Intel er mere stabil end AMD, men til gengæld vil en P4 1,7 GHZ være langsommere end en 1,4 GHZ AMD..

Hvis du ikke skal bruge den til meget seriøst arbejde, grasik og lign. så ville jeg nok vælge AMD.. Disse er også MEGET Billigere....
Avatar billede zycho Nybegynder
23. juli 2001 - 20:28 #3
PIV er for dem som vil blære sig med de har brugt så mange tusinde på en CPU
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 20:39 #4
Intel Pentium 4 og Athlon Thunderbird er lige stabile... Athlon koster betydeligt mindre end Pentium 4... En Athlon 1400 Mhz er hurtigere og billigere end en Pentium 4 1700 Mhz!

Køb AMD Athlon Thunderbird (266)
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
23. juli 2001 - 20:42 #5
Intell Inside - Idiot Outside
Avatar billede trivial Nybegynder
23. juli 2001 - 20:42 #6
Det lyder godt, nok det du har tænkt på, altså Asus A7M266 og 1400mhz cpu. Men du kunne jo også vælge en 1333mhz(som er billigere, og som er næsten lige så god) og det helt nye Asus A7v266, men jeg er ikke sikker på at det kommet i nu, ellers kunne du jo vente:) Køb foresten ikke p4 da det er super dyre og du får ikke bedre ydelse med en p4, end en thunderbird, det kan godt passe at p4 er mere stabil.
//Trivial
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 20:44 #7
GODT FARMOR!!!! DEN DER KENDER JEG OGSÅ! ;)

Jeg har den som billede =D
Avatar billede trivial Nybegynder
23. juli 2001 - 20:44 #8
En Amd Athlon 1400mhz 1.790 kr
En P4 1700mhz 5.234 kr

Er set på edbpriser.dk:)
Du kan godt se at det er lidt tåbeligt at købe p4 ik\'
//Trivial
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 20:50 #9
Motherboardet til en P4 koster hurtigt 1000 kr. mere end til Athlon!
Avatar billede guiron Nybegynder
23. juli 2001 - 20:55 #10
Jah.. Det er korrekt.. Men du kan ikke komme udenom at Intel er mere stabile end AMD. Men de performer ikke så fedt som AMD.. Og stabilitets faktoren ligger i ting som uptime og så i software som PhotoShop..

Hvorfor bruger alle grafikere (der ellers ved noget) Mac?? Fordi den er endnu mere stabil end Intelx86 arcitechturen..

Det er det samme.. Hvorfor kører alle serversystemer fra computer producenterne på Intel. Fordi at faktorer som uptime er meget væsentligt på en server og disse ikke er så fede på AMD som Intel.. Men som privat person der er det nok AMD man skal vælge da den giver den klart fedeste performance.. :)

/Guiron
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 21:06 #11
Fordi AMD først fornylig har lavet en server CPU!! Slap Slap!

Det var K6-2\'eren der var ustabil!

En Athlon er lige så stabil som f.eks. en Pentium 3 !!
Avatar billede bbs Nybegynder
23. juli 2001 - 21:22 #12
Køb en Athlon 1.4 GHz og et Soltek SL75KAV-X motherboard!

Så er du ikke helt skidt kørende ;)

Jeg mener klart at det er de 2 førende ting i hver sin kategori på markedet!
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 21:43 #13
Køb et Asus eller Soltek motherboard...
Asus og Soltek er samme gode kvalitet!

Selv har jeg Asus! :)

AMD er klart bedre end Intel ;)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. juli 2001 - 22:44 #14
AMD K6-2 er IKKE ustabil, Min ene computer kører med en K6-2 450 mzh, og den kører gerne en uge uden reboot, eller nogen problemer !

//Anders
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 22:48 #15
Ok... Jeg trækker min comment tilbage! :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. juli 2001 - 23:14 #16
Hvis det er en maskine til primært at spille på vil jeg anbefale en AMD, men hvis det er til noget seriøst billed/video redigering vil jeg anbefale Intel, da de fleste programmer er skrevet til Intel\'s platform, og kører bedst på den !

//Anders
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 23:19 #17
Hmm... http://www4.tomshardware.com/howto/01q1/010219/index.html

Den viser at Athlon tilsyneladen de er bedst til næsten det hele :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. juli 2001 - 23:27 #18
Tjaa, det er vel en smagssag...
Avatar billede kunze Nybegynder
24. juli 2001 - 00:31 #19
Det kan du have ret i... Men P4 er for dyr :)
Avatar billede jop... Nybegynder
24. juli 2001 - 08:29 #20
ikke for noget, men jeg har altså kun hørt sikdt om Asus\' bunkort til thunderbird...??
Avatar billede kunze Nybegynder
24. juli 2001 - 13:09 #21
Mit har fungeret uden problemer i lang tid og det samme har mine venners Asus til TB bundkort :)

Avatar billede guiron Nybegynder
25. juli 2001 - 08:57 #22
Uhhh.. En hel uge er sgu da heller ikke nogen uptime!

Men det er da rigtig at det er en smagssag.. Det er vel som Kaffe eller The..
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. juli 2001 - 10:44 #23
guiron -> Jo for en workstation er det da en Ok uptime, min server (redhat) har ofte en uptime der måles i måneder

//Anders
Avatar billede guiron Nybegynder
26. juli 2001 - 10:40 #24
Det er det såmænd også på en NT / 2000...

En uges uptime ville jeg ikke være tilfreds med på min workstation..
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. juli 2001 - 11:27 #25
he he det er jeg nu godt tilfreds med, da det er meget sjælendt at jeg gider lade den køre så længe.
Avatar billede trivial Nybegynder
26. juli 2001 - 11:38 #26
Takker for points:-)

//Trivial