Avatar billede aion Nybegynder
08. august 2010 - 23:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ram konfigutation til HP DL380 G7

Hej

Jeg har købt en HP DL380 G7 server som jeg skal have puttet noget ram i. Serveren har 1 Intel xenon 5620 processor.

Jeg vil gerne have 32 GB ram i maskinen. Det billigste er 8x4 GB klodser.

Men nu er der jo 3 hukommelses kanaler så jeg kommer i tvivl om det er smart at sætte 12 GB i kanal 1 of 2 og kun 8 i kanal 3.

Ville det give en bedre performance at fylde hver kanal med 2*4GB og 1*2GB.

Grunden til at jeg ikke bare fylder 3*4GB i hver kanal er at mit OS kun understytter 32GB.

På forhånd tak.
Avatar billede teknik Juniormester
08. august 2010 - 23:56 #1
HP's beskrivelse af memory opsætning gemmer sig i "quick spec's" her:
http://h18004.www1.hp.com/products/quickspecs/13595_div/13595_div.html#Memory

Den henviser så til HP's online memory konfigurator - her:

http://h18004.www1.hp.com/products/servers/options/tool/hp_memtool.html

Håber det kan hjælpe dig med dit spørgsmål.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede aion Nybegynder
09. august 2010 - 00:09 #2
Super - i "quick spec's" var alt den info jeg skulle bruge.
Mange tak for hjælpen Teknik!

Kan du ikke lige poste et svar så jeg kan komme af med point :-)
Avatar billede teknik Juniormester
13. august 2010 - 22:17 #3
Godt at du du selv kunne tolke quick specs,
for uden at kunne se de fysiske specs,
så manglede jeg altså en hel del i at forstå dem.

Men hermed et svar :-))