Avatar billede astalavista Nybegynder
23. juli 2001 - 20:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

PHP - multi upload - billeder gem info mysgl

Point gives for et færdigt script der virker.

1. Siden skal starte med at man kan indtaste hvor mange billeder der skal uploades.

2. Øverste på siden som skal være gennerelt for alle billederne skal man kunne skrive det lande, billederne er taget i

3. Til hvert billeder skal der være et tekstarea hvor man har mulighed for at indtaste en tekst til billedet.

4. Det tidspunk billederne er blevet uploadet på, skal gemmes.

Databasen ser ud som dette:
id | filnavn | tekst | land | tid

5. Siden skal skrive om billederne og dataerne er blevet gemt eller ikke.

/A

Avatar billede !!anime!! Nybegynder
23. juli 2001 - 20:12 #1
Lytter!
Avatar billede yaief Nybegynder
23. juli 2001 - 20:29 #2
Der er dem der arbejder for penge og demd er arbejder for point. Jeg hører til den første slags - desværre (eller glædeligvis??) =)
Avatar billede astalavista Nybegynder
23. juli 2001 - 20:31 #3
penge er ikke engang en mulighed...

/A
Avatar billede yaief Nybegynder
23. juli 2001 - 20:32 #4
Øh? Du snakker om flere billeder på en gang. Fint nok - men hvad tæller ID? Er det et ID for ALLE billeder der uploades samtidigt eller er det bare en tæller?

Desuden - hvad skal man bruge tidspunktet til? Er det meget vigtigt? Du kan da højst have glæde af datoen... men det er måske bare mig. Hvad med et ejer ID - ingen credits til ham der uploader?
Avatar billede astalavista Nybegynder
23. juli 2001 - 20:37 #5
id er bare en tælle til at se hvor mange billeder der er i databasen, og til at refereretil billederne.
datoen er til at søge på et senere tidspunkt, efter billederne. ( tidespunktet behøves ikke).

/A
Avatar billede astalavista Nybegynder
23. juli 2001 - 20:49 #6
er det noget du kunne tænke dig at lave eller hva?

/A
Avatar billede yaief Nybegynder
23. juli 2001 - 20:50 #7
Jeg overvejer det lidt.

Nu må vi se - jeg skal ud og feste i aften - måske i morgen hvis ingen andre har meldt sig.

Kan du ikke selv - det lyder da til du ved lidt om det??
Avatar billede astalavista Nybegynder
23. juli 2001 - 21:04 #8
ikke nok endnu, jeg har forsøgt men det går sq ikke helt, er i gang med at læse en bog om php, men der er sq ang vej endnu.

/A
Avatar billede eflow Nybegynder
23. juli 2001 - 21:06 #9
find noget upload ting på nettet og send det til:
sa49@mail1.stofanet.dk så prøver jeg at fikse det...
Avatar billede astalavista Nybegynder
23. juli 2001 - 21:10 #10
hvad mener du... at jeg skal sende dig nogle scripts og så bakser du dem sammen... eller hva?
Avatar billede eflow Nybegynder
23. juli 2001 - 21:12 #11
ja noget upload....scripts....så laver jeg så det bliver smidt ind i mysql + resten...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. juli 2001 - 21:21 #12
astalavista >> jeg har et billed upload/visnings system, dog ikke med mysql!
du kan se det paa http://genner.dk/mogens/upload.php
http://genner.dk/mogens/billed.php og i nye_billeder
Avatar billede astalavista Nybegynder
23. juli 2001 - 22:09 #13
http://www.eksperten.dk/spm/49598

må gerne være noget ala, det som >>no_doubt<< forslår.

eller det her som er fra >>JBP<<

<form ENCTYPE=\"multipart/form-data\" action=\"upload.php\" method=\"post\">
<input type=hidden name=submit value=submit>
Overskrift: <input type=text name=\"name\"><br>
Land: <input type=text name=\"land\"><br>
Fil: <input type=file name=\"file\"><br>

<input type=submit value=\"Upload\">
<br>

<?
$submit = $HTTP_POST_VARS[\"submit\"];
if ($submit == submit){
$fil = $HTTP_POST_VARS[\"fil\"];
$name = $HTTP_POST_VARS[\"name\"];
$land = $HTTP_POST_VARS[\"land\"];
$brand = $HTTP_POST_VARS[\"brand\"];
$dato = date(Ymd);
$time = date(hms);

//UPLOAD AF FIL
if(isset($fil))
    {
        copy($fil,\"pics/\".\"$fil_name\");
    }
mysql_query(\"INSERT INTO images (fil, name, land, dato, time)\" . \"VALUES (\'$fil_name\', \'$name\', \'$land\', \'$dato\', \'$time\')\") or die (mysql_error());

echo (\"<br>FIL UPLOADET\");
}
?>

men hans script virker ikke ordenligt.

/A

webmasterdk  >> Ikke lige det jeg havde forstillet mig. ;-)

Avatar billede astalavista Nybegynder
24. juli 2001 - 01:26 #14
stiller spørgsmålet i bero, til onsdag, da jeg sidder og arbejder, på hvorledes det skal se ud, og der er vigtige ting i morgen,,, ~~\"\"Tivoli\"\"~~.

Avatar billede astalavista Nybegynder
24. juli 2001 - 03:18 #15
Problemet er blevet løst, god ide du kom med, med at kigge lidt på de andres, så jeg lukker spm.

/A