Avatar billede tetrix Nybegynder
08. august 2010 - 12:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DealExtreme

Hej,

Så vidt jeg har forstået fra folk der har bestilt fra DealExtreme, kan man risikere en afgift til Post DK hvis varen er for over 80,- DKK.

Men er ikke helt sikker. Kan nogen give mig svar på, om der er fri fragt hvis varen er under 80 DKK?

Bonus: Kan jeg betale med PayPal på DealExtreme?

Tak,

- tetrix
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2010 - 12:56 #1
Det er lettest at betale med PayPal på DealExtreme.

Jeg har for nyligt svaret på det samme i en anden tråd - men jeg skal gerne finde SKAT´s regler til dig - øjeblik...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2010 - 13:02 #2
Den fulde internetguide startes her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770313

Beløbsgrænserne starter her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770359&vId=0

MEN!!! - du kan sagtens risikerer at varer til under kr. 80,- fanges af skat - og at de vurderer varens værdi til over kr. 80,- og derfor pålægger importmoms.

Jeg sidder med en kvittering fra dem på batterier købt for kr. 80$ (altså over 80kr, og fuld ud kvalificeret til at jeg skal betale moms).

De har desværre sat værdien til kr. 170$ og oversat det til kr. 1035,-, hvortil jeg skal betale kr. 258 i importmoms og kr. 128 i gebyr - ialt kr. 418 (incl. moms af gebyr) for en vare, jeg reelt set kun har givet ca. kr. 450 for... - det er jo lidt surt.

Jeg har ikke fundet svar på, om man kan klage over vurderingen et sted...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2010 - 13:03 #3
Hov - og "fri fragt"... - hvis du mener porto, så er alle varer med gratis forsendelse, uanset værdi.
Avatar billede tetrix Nybegynder
08. august 2010 - 18:29 #4
Tak, du har været en stor hjælp!

Det skræmmer mig selvfølgelig lidt væk fra DX, at skat vurderer prisen, istedet for at følge den reelle pris.

Men skal lige have forstået det rigtigt, hvis den vurderes for under 80,- kr, slipper jeg så 100% for at skulle betale en afgift? Og kommer afgifterne som en regning sammen med varen, eller...?

- tak igen, smid et svar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2010 - 19:09 #5
Jeg har en lille mistanke om, at de fører arkiv over hvem der modtager pakker fra DX - for både for mig selv og adskellige bekendte, begyndte SKAT først at fiske pakkerne, efter man havde fået leveret 5-6 gange.

Og er vurderingen under kr. 80,- sker der intet.

SKULLE der ryge moms på, venter pakken på posthuset, hvor regningen skal betales.
Avatar billede tetrix Nybegynder
08. august 2010 - 19:20 #6
Nu er den specifikke vare jeg overvejer at bestille, en grøn laser pointer til omkring $10. Jeg ved godt at jeg lyder meget naiv, men tror du at SKAT vil kvalificere den som højere end de 80,- DKK?

"Og er vurderingen under kr. 80,- sker der intet."

Men jeg går ud fra, at jeg stadig skal betale et beløb til Post Danmark, eller?

Det skulle gerne være alt.. Nu trækker de 30 point vist ikke længere ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2010 - 19:48 #7
:-) Jeg har desværre ingen chance for at gætte mig frem til, hvad SKAT vurderer den til

Men ud over varens pris, skal du ikke betale noget - ej heller til PostDK.
Avatar billede carlos68 Nybegynder
12. december 2010 - 20:38 #8
Hej i 2

Nu har jeg de sidste 3 år handlet hos dealextreme og jeg har fundet ud af følgende hvis du køber noget til under 80 kr kan du få det ind i danmark uden at skulle betale noget, skulle Post dk told som er dem der stopper pakkerne for skat stoppe din pakke og vælge at vuderer den forkert har man jo heldigvis regningen og si udtræk fra paypal, dette kan man sende pr mail til dem, man kan også vælge at sende dem et link til sku nummeret på den vare man har købt, men der er smartere at sende regningen ind som man hr betalt da kursen godt kan have ændret sig på de 14 dag pakken ca er at komme til dig.

Udover det er det sådan at kan man vente lidt på varen bliver den altid sat lidt ned efter 1 måned eller 2 og holder man samtidig øje med kursen kan man mange gange godt komme ned under de 80 kr.

En anden ting jeg har fundet ud af er at hvis man f.eks  køber for 15 dollers så sætter dealextreme automatisk track and trace på pakken hvis så betyder at post dk så ved at pakken har en værdi over 80 kr.

Men man skal altid selv undersøge eller vuderer om det stadig kan betale sig hvis pakken bliver taget for nogen gange kan det godt betale sig hvis man f.eks køber 4 wii controler for så skal man kun betale 1 gang gebyr og kan så dele det ud på det hele og så er det stadig billigere end hvis man skulle give 449 for 1 stk.

En anden ting er at de 80 kr gælder pr person, så hvis du køber en i dit navn og venter til pakken er sendt og derefter bestiller en pakke i f.eks din kone navn eller børns navn så kan du hurtig få mange pakker til en god pris.

Hvis man kigger på dealextreme hjemmeside har de jo et kæmpe udvalg med mange ting der koster under 80 kr med små ting som koster det 3 dobelte herhjemme som f.eks billader til mobiltelefoner, iphone og ipad timg med vidre.

Jeg har også fundet en anden kinesisk hjemmeside ( tror at den bliver ejet af dealextreme ) da pakkerne kommer fra samme adresse, men de har et større udvalg og rigtig mange billige ting udover sender de også gratis ( måske undre i jer over at de kan sende gratis, men det er fordi de er ejet af den kinesiske stat så de betalermed glæde fordi vi sender så mange penge til kina i form af køb) her er linket på den anden fede hjemmeside

http://www.focalprice.com/