Avatar billede jkremmer Nybegynder
04. august 2010 - 19:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Promoliste ??

Hej derude : )

Syntes tit man høre om en såkaldt promoliste inde for musikkens verden. Men hvad er det ? Høre meget specific radio hvor de omtaler listen. men hvad er det?? Nogen svar :)
Avatar billede Beach Mester
05. august 2010 - 01:23 #1
En promoliste er en liste over de promoér man har eller vil spille.

En liste tror jeg ikke jeg skal nærmere ind på, men en promo er en forkortelse af promotion hvilket direkte oversat er reklame.

De fleste pladeselskaber ønsker at reklamere for deres musik, og kommer der noget nyt fra et band så sender de gerne en promo plade / skive / cd til DJ´s og radiostationer med ønske om at de spiller det i æteren eller til publikum.

Skiverne er altid gratis (det er jo trods alt reklame) og det er også normalt at de store spillere inden for radio / diskoteker får disse nogle dage før den officielle udgivelse. Dette nogle gange med meget strenge restriktioner om at man først må offentliggøre musikken den og den dato.

//B
Avatar billede jkremmer Nybegynder
05. august 2010 - 11:07 #2
Okay det var lige det jeg ledte efter : )
Mange tak :)
Avatar billede Beach Mester
05. august 2010 - 18:52 #3
Velbekommen *S*

//B