Avatar billede spiffed Nybegynder
04. august 2010 - 01:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

OEM(Act) key ugyldig ved Ny-install

Hej på eksperten.

Kan jeg på nogen måde bruge denne OEMAct vista key  med en tilsvarende vista oem dvd jeg har købt tidligere. Skal jeg bruge en speciel dvd eller skal jeg erhverve mig ny software?
Den pågældende Key er fra en Acer, som jeg har sat nyt bundkort samt harddisk i!
Avatar billede milter Ekspert
04. august 2010 - 01:17 #1
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 06:44 #2
ja det kan du godt - du kommer sikkert bare til at telefonisk aktivere den
din gamle pc brød sammen - længere er den ikke

skulle du så en måned senere igen installere din vista fra scrath aktiverer du den normalt - så er hardwaren i deres register

m.v.h
Avatar billede spiffed Nybegynder
04. august 2010 - 13:20 #3
jeg  takker for hjælpen.

Førstkomne svar må jeg accaptere selvom de begge er i orden.
Og så må jeg lige tilføje at hverken Acer eller Microsoft kunne hjælpe med min problemstilling.
Acer henviste til Microsoft, og MS Henviste til forhandler af Windows 7 :) på baggrund af en forklaring af OEM versioner og deres virke med forskelligt hardware, og deraf umuligheden i at benytte den nuværende kode!
jaja...

men tak nu køber jeg windows 7 så.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 16:09 #4
du skal lige se hvad og hvilken version du skal bruge

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare?T1=tab20

kør lige en test på din maskine inden du går i gang - så ved du om der kommer problemer - husk det hele skal være tændt

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

jeg ville have den ultimate versionen fordi den kunne det hele o0g købte OEM windows 7 ultimate dk 32 bit da den kom for ca 1299,- hos www.dataengrosdk (deres side er under opdatering)

jeg har brændt en pc af med den version og telefonisk aktiveret den 1 gang uden problemer hjemme hos mig selv.
siden har jeg geninstalleret den og aktiveret den online som man plejer så jo spar penge og køb OEM version
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 16:10 #5
Avatar billede milter Ekspert
04. august 2010 - 19:35 #6
Jeg synes, 200 point er mange for at lægge et link, så skal vi ikke alle dele?

Og ja, som du har erfaret, så er der ingen faste svar på, hvornår en OEM kan gengruges. Jeg har kunnet genbruge en XP Pro et par gange ved opgraderinger/udskiftninger, men jeg har aldrig prøvet ved udskiftning af bundkort.