Avatar billede supermads Nybegynder
03. august 2010 - 10:19 Der er 10 kommentarer

Udskift dele... Hjælp!

Hej,

jeg er ved at være godt træt af min gamle dual core computer, og vil nu gerne opgradere den lidt. Da jeg ikke har vildt meget forstand på hardware vil jeg gerne have lidt hjælp til om det jeg går og drømmer om overhovedet kan lade sig gøre?

Mine overvejelser er dette:
Bundkort MSI 890FXA-GD70, Socket-AM3
Processer: AMD Phenom II X6 1055T
Grafikkort: Nvidia 8600 gt (mit nuværende)
Ram: Kingston DDR3 HyperX T1 2000MHz 6GB

Er der andet jeg mangler, og har i nogle forslag til hvad der kan gøres bedre, eller anderledes. Skal siges at der ikke skal bruges mere end 6000 kr...
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2010 - 10:32 #1
jf http://eu.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=&prod_no=2025
så passer delene sammen. Ram dog kun ved OC.
Du skal køre 64bit system for at bruge over 3½gb ram.
Avatar billede supermads Nybegynder
03. august 2010 - 10:35 #2
ok... så det jeg har skrevet, alle de dele passer sammen, og jeg mangler ikke noget? Hvad mener du ved OC? jeg kører 64-bit nu, da jeg har 8gb ddr2 ram, så vil jeg også gøre med det nye.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2010 - 10:45 #3
jf linket, så skriver de
DDR3 Memory      DDR3 800/1066/1333/1600*/1800*/2133*(OC)
dvs du skal over-clocke for at udnytte hastigheden på ram (normalt er det bare en fin-tuning i bios, som ikke sker automatisk - du skal selv indstille det).
Avatar billede supermads Nybegynder
03. august 2010 - 10:47 #4
Ok... så jeg skal have nogle ram med 1600mhz som dem her Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB? forstår jeg dig ret?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2010 - 10:56 #5
du skal ned på 1333 hvis du vil køre uden at over-clocke. Hvis dit kabinet har god køling, så bare tag dem på 2000, og sæt hastigheden i bios (ellers kører de bare med 1333).
Avatar billede supermads Nybegynder
03. august 2010 - 11:09 #6
Ok så dem her Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1333MHz 8GB kan jeg køre uden at over-clocke? hvilket er bedst?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2010 - 11:18 #7
de sidste ville jeg vælge - du får 2gb mere, og det er næppe ram-hastigheden, der er flaskehalsen i systemet (det er normalt altid disk-access, der sløver).
Avatar billede supermads Nybegynder
03. august 2010 - 11:24 #8
Okay mange tak..:)

Er der ellers nogle forslag til hvordan jeg får en bedre com? er der noget andet jeg hellere skal købe, eller kommer dette setup til at fungere? og bliver den hurtig nok, og er mit grafikkort i orden?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2010 - 11:42 #9
hastighed er ikke det eneste saliggørende. Jeg er personligt mere fokuseret på det, jeg arbejder med - dvs tastatur/mus/skærm skal være optimalt. Så jeg har fx en dell-skærm i full-hd med indbygget kamera og mic, så skype er enkelt.
Avatar billede supermads Nybegynder
03. august 2010 - 11:45 #10
Bare rolig alt det er i orden. Kører med 2 21,5" hd skærme, så der er der ingen problemer;)

Men mange tak for hjælpen, mon ikke det bliver dette jeg køber:)