Avatar billede yuanyang Nybegynder
02. august 2010 - 19:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom kommunikation i netværk

Kommunikationen mellem min PC og mit netværk er generel langsom. Det tager lang tid at komme på nettet og interaktionen med min NAS er så langsom at web-interfacet næsten aldrig kan få forbindelse til NAS'en. Begge dele har tidligere fungeret upåklageligt.

Jeg har kørt virusscan med AVG, kørt CCleaner og SpyBot, men intet har hjulpet.

Nogle idéer til hjælp?

Mvh.
Avatar billede lad Nybegynder
18. august 2010 - 13:02 #1
Prøv at opdatere driveren til dit netværkskort.

Er det kun din PC der er langsom på netværket, eller er det alle (ved så ikke om du har flere) ?
Avatar billede yuanyang Nybegynder
18. august 2010 - 18:56 #2
Det lader til at være et problem, at jeg har to routere efter hinanden. Det har i hvert fald hjulpet, at jeg har fjernet den ene. Det har dog virket fint hidtil, så jeg ved ikke, hvad årsagen er.

Lukker.
Avatar billede lad Nybegynder
19. august 2010 - 11:55 #3
Må jeg spørge hvad årsagen til 2 routere er? Synes det lyder som en lidt mærkelig måde at opsætte sit netværk på :)
Avatar billede yuanyang Nybegynder
19. august 2010 - 22:29 #4
Jeg har en Sagem F@st 3504 modem/router fra TDC, men de har kun villet udstyre mig med denne router med trådløs g-teknologi. Jeg havde inden selv investeret i en router med trådløst draft n-teknologi, og den vil jeg selvfølgelig gerne anvende.

Derfor har jeg sat n-routeren efter TDCs router, men jeg har nok ikke gjort det på den smarteste måde. Jeg har læst mig til, at jeg skal have slået DHCP fra på n-routeren og derefter koble de to routere sammen fra lan- til lan-stik (og ikke anvende porten). Jeg har bare ikke testet dette endnu.
Avatar billede lad Nybegynder
19. august 2010 - 22:50 #5
Det er rigtigt. Jeg har faktisk også 2 routere på. Min første (fra vores internetfirma) er kun trådet. Jeg har så købt en med antenne og forbundet den til med et alm. netværkskabel. Derefter har jeg så indstillet den så den faktisk bare fungerer som en ganske alm. switch. Så ganske rigtigt, som du siger, skal dhcp deaktiveres.