Avatar billede Jhhkt Nybegynder
01. august 2010 - 14:00 Der er 9 kommentarer

Min computer fryser konstant?!

Hej.
Jeg har her for nyligt købt ny bærbar, det er en Acer Aspire 7738G. Jeg fik installeret windows 7 på, og det virkede også finte den første uge. Nu er den så bare begyndt at fryse konstant. Jeg har lagt mærke til at den fryser når jeg f.eks. ser film, eller hører musik. Dog hvis jeg f.eks. har åbnet et større program, som Counter Strike Source, så fryser den ikke. Jeg kan nemligt sagtens spille alle mulige spil. Jeg er virkeligt på bar bund. Hvad kan hjælpe?
Hilsen Julie.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2010 - 14:49 #1
Er det ligemeget hvilket afspillerprogram du bruger?
Avatar billede Jhhkt Nybegynder
04. august 2010 - 00:55 #2
Den kan INTET afspille, Youtube og Media Player virker ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2010 - 15:26 #3
Har du prøvet en anden afspiller. VLC eller Gom player?
Avatar billede Jhhkt Nybegynder
09. august 2010 - 01:45 #4
Det er ikke kun når jeg afspiller, det sker bare mere på den måde. Det kan også ske når jeg spiller Call of Duty fx. eller bare er på facebook. Men det sker ikke hvis jeg er inde i Counter Strike Source?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 09:37 #5
Er din pc fuldt opdateret gennem Windows update?
Er dit grafik kort's driver nyeste version?
Hvor længe har du haft problemet, og er det kommet efter en opdatering af pc?
Avatar billede Jhhkt Nybegynder
14. august 2010 - 16:02 #6
Problemet har været der det meste af tiden. Det startede med at den kun frøs en gang, så det tænkte jeg ikke over. Da vi så tog på ferie skulle vi jo se film på den. Men der blev den ved med at fryse efterfulgt af en høj skinger lyd. Siden har den gjort det mere. Altså mit grafik korts driver ville jeg da mene var det nyeste.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2010 - 07:50 #7
Høj skinger lyd???
Kører din ventilator ikke ordentligt.
Prøv at hente SIW og se hvad dine temps er:
http://www.gtopala.com/
Se under sensors.
Der er i øvrigt rigtig mange gode info man kan få på sin pc når denne tool køres.
Avatar billede macitea Nybegynder
15. august 2010 - 16:55 #8
Lyder som om din PC bliver alt for varm. Prøv, at slukke den og støvsuge luft-indsugningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2010 - 17:41 #9
Tror problemet er at ventilator ikke kører i den hastighed den skal, pga tørre lejer.