Avatar billede djay Nybegynder
23. juli 2001 - 16:04 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

DHTML over flash film.

Hejsa.

Kan det lade sig gøre at lade en dynamisk foldud menu gå indover en flash film? Altså kan man have et lag oven på en flash film?

Som vores menu er nu, folder den ud inden under selve flash filen. Den skulle gerne gå ud over flash filmen.

Muligt? Hvordan?
Avatar billede getalife Nybegynder
23. juli 2001 - 16:05 #1
Har du rodet med z-index?
Avatar billede getalife Nybegynder
23. juli 2001 - 16:07 #2
Evt smække flashen ind i et layer med et lavt z-index
Avatar billede djay Nybegynder
23. juli 2001 - 16:07 #3
Øhm nej forklar ...
Avatar billede djay Nybegynder
23. juli 2001 - 16:08 #4
Kan du vise hvordan man laver sådan et layer, indeholdende en flash film?
Avatar billede getalife Nybegynder
23. juli 2001 - 16:09 #5
Z-index er den rækkefølge lagende kommer frem på.

Et lavt z-index giver feks en baggrund.

kan lige se om jeg kan finde et link der viser hvordan du gør.
Avatar billede getalife Nybegynder
23. juli 2001 - 16:10 #6
Hvordan ser koden ud for din flash?
Avatar billede lange Nybegynder
23. juli 2001 - 16:11 #7
Så vidt jeg er orienteret kan det ikke lade sig gøre at dække over en Flash-film, da Flash-plugin altid vil lægge sig øverst. Ligeledes er det heller ikke muligt at placere noget over en IFRAME eller en <SELECT>-box.
Avatar billede getalife Nybegynder
23. juli 2001 - 16:12 #8
<div id=\'flash\' style=\'position:absolute; z-index:-100; left: 260px; top: 201px\'>FLASH KODE HER!!</div>
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. juli 2001 - 16:23 #9
Jumper havde noget om at i nyeste IE kunne man. lad os so om han kommer forbi.
Avatar billede djay Nybegynder
23. juli 2001 - 16:24 #10
getalife : Fungerer ikke. Der sker intet. IE 5.5 PC.
Avatar billede getalife Nybegynder
23. juli 2001 - 16:25 #11
Præsis hvad mener du med \"Der sker intet\"?
Avatar billede djay Nybegynder
23. juli 2001 - 16:27 #12
Menuen kommer ikke foran filmen.
Avatar billede getalife Nybegynder
23. juli 2001 - 16:28 #13
okay, well.. det var et forsøg værd
Avatar billede djay Nybegynder
23. juli 2001 - 16:53 #14
Wow ...

Jeg puttede <PARAM NAME=WMode VALUE=Opaque> til flash filmen, og så foldede menuen ud foran ! :)

Der kan man bare se.
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
20. januar 2005 - 14:23 #15
Jeg kan sku ikke få det der til at virke.
Avatar billede djay Nybegynder
21. januar 2005 - 00:26 #16
Jeg er sku bange for at det er så længe siden at jeg hverken kan huske hvordan vi gjorde eller på hvilket website det var. Og jeg har ikke rigtig rørt internetproduktion i lange tider - Sorry, not much help on this one!
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
21. januar 2005 - 16:03 #17
Jeg har fået det til at virke... Men tak for at du lige gad og springe nogle år tilbage.

Tak.