Avatar billede majhes Nybegynder
01. august 2010 - 00:02 Der er 8 kommentarer

Digital pen til One-Note og "math-pad"?

Jeg har brug for en digital pen til min bærbare pc, nu hvor jeg starter på uddannelse inden længe. Den skal kunne fungere sammen med MS One-Note, så jeg kan skrive min håndskrift, og One-Note så kan omforme min håndskrift til tekst. Jeg har kigget lidt på Wacon Pen & Touch og Wacon Fun S pen & touch, men hvad er egentlig forskellen? Jeg skal ikke bruge den til at tegne flotte billeder på, snarere til at lave nogle diagrammer, kurver o.l., altså primært matematiske ting, som jeg ikke kan lave hurtigt på computeren. Desuden ser jeg gerne, at jeg hurtigt kan skifte fra at bruge pennen til igen at skrive på tastaturet.
Vil Wacon-pennen kunnne opfylde de behov? Eller kan I anbefale en anden pen? Jeg vil ikke give mere end 1000 kr. for den.

Kan man forresten få One-Note til at genkende fx et håndskrevet kvadratrodstegn og konvertere det til et "computer-kvadratrodstegn"? Jeg har forsøgt at skrive i programmet vha. min alm. mus, hvor jeg tegnede et sådant, men da jeg trykkede "konverter håndskrift til tekst" blev det ændret til et u. Er der en anden knap, der kan opfange, at jeg laver et matematisk symbol?

Et sidste spørgsmål: Kan man købe et lille tastatur kun med matematiske symboler, fx kvadratrod, uendelighed, brøkopstilling, mindre/lig o.l., lidt ligesom et num-pad?

På forhånd tak for hjælpen! :-)
Avatar billede justrace Novice
01. august 2010 - 09:54 #1
Hvis du kigger her: http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=294&lang=en&spid=15  kan du se forskellene.

Jeg vil da godt anbefale en med både pen og touch, da det så er muligt at skifte mellem pen og fingre.

De har intet med tastaturet at gøre, så du kan bruge både den, tastatur og mus på samme tid.
Avatar billede majhes Nybegynder
01. august 2010 - 14:44 #2
Mange tak for dit svar og linket! Jeg tror, jeg prøver at investere i sådan en.
Avatar billede justrace Novice
01. august 2010 - 15:01 #3
Den er helt kanon, og billeder kan roteres og skaleres med 2 fingre. Lidt i stil med HTC og iPhone.
Avatar billede majhes Nybegynder
01. august 2010 - 15:09 #4
Ja, det kunne jeg forstå på beskrivelsen, og det lyder jo som en god ting! Har du nogen erfaring med om penne, hvor man skriver på et stykke papir, og så overfører det til computeren efterfølgende, fungerer bedre end en pen som ovenstående?
Avatar billede justrace Novice
01. august 2010 - 18:23 #5
Jeg ved ikke lige hvad du mener med at tegne på et stykke papir? Altså så scanne det ind eller ..... ?
Avatar billede majhes Nybegynder
01. august 2010 - 18:57 #6
Fx med sådan en pen som denne: http://www.adapx.com/products/capturx-onenote
Avatar billede justrace Novice
01. august 2010 - 20:16 #7
Det er jo 2 ret forskellige produkter.
Den er da smart, men tror det er ret begrænset hvad man kan bruge den til.
Avatar billede majhes Nybegynder
01. august 2010 - 22:41 #8
Okay, du lyder til at have mere forstand på det end mig, så det retter jeg mig efter ;-) Min opfattelse er også, at mine behov nok er dækket ind med den fra Wacom. I hvert fald tusind tak for al din hjælp!