Avatar billede p4trick Nybegynder
31. juli 2010 - 15:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Modtager kun 0.33mbit - Har besilt 20mbit!

Hej Folkens!

Jeg har for nyligt købt et 20 mbit Internet hos Telenor, men jeg modtaget kun 0.33 mbit, det gjorde jeg også inden jeg købte 20 mbit, hvor jeg havde 10mbit.. nogen der kan fortælle mig hvordan jeg fikser det her? har lige købt en "airport" fra mac, så det er ikke noget med det trådløse..Håber i kan hjælpe mig! Tak på forhånd

- Patrick
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2010 - 15:48 #1
Hej og velkommen til eksperten.
Har du fået kontrolleret dit kabel ind til huset for fejl?
Er det både trådløst og med kabel du har samme hastighed?
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2010 - 15:51 #2
Og hvordan tester du ?
Avatar billede p4trick Nybegynder
31. juli 2010 - 15:57 #3
Mange tak!

- Jeg har prøvet med mange forskellige kabler, og jeg har både prøvet med kabel og router..får det samme resultat

- og jeg tester via telenors hastighedstester, speedtest.net, og tdcs hastighedstester..fik de samme resultater

Kunne det måske skyldes at der ikke ligger nogen gateaway i nærheden? jeg bor i Central Vordingborg.
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2010 - 16:03 #4
Hvad siger Telenor til at du umiddelbart kun for 0,33 og ikke 20 ?

De skriver jo godt nok: "op til 20mbit" men alligevel det er en for stor nedgang til at jeg ville acceptere det.
Avatar billede p4trick Nybegynder
31. juli 2010 - 16:05 #5
Jeg skal havet kontaktet Telenor på Mandag.

Jeg ville acceptere 16mbit.. men 0.33mbit er lidt overdrevet

http://www.speedtest.net/result/894931604.png Her er et resultat fra Speedtest, det irritere mig meget at jeg får så lavt internet
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2010 - 16:28 #6
Har du også problemer med telefon? Eller bruger du ikke fastnet telefon?
Avatar billede p4trick Nybegynder
31. juli 2010 - 17:05 #7
Vi bruger ikke fastnet telefon, det er kun Internettet
Avatar billede p4trick Nybegynder
31. juli 2010 - 18:23 #8
Jeg har prøvet og sende en mail ang. det - og jeg vil prøve og ringe ind på Mandag
Avatar billede leif Seniormester
15. august 2010 - 00:45 #9
Kommet videre ?
Avatar billede p4trick Nybegynder
15. august 2010 - 18:19 #10
Ja - mange tak..jeg ringede ind og de fik det fixet, det var noget med signalet - det havde gjort noget forkert

Patrick
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2010 - 06:59 #11
Skal vi så få lukket denne tråd ?