Avatar billede rzc Nybegynder
31. juli 2010 - 12:15 Der er 4 kommentarer

Thin clients VS. Windows Small Business Server 2003

Jeg har et par Wyse S10 Thin Clients, som udelukkende skal bruges til webbrowsning af brugerne.

Jeg havde regnet med at det var en let sag, at køre op mod en server med SBS 2003, men den kan som standard ikke håndterer Thin clients (Terminal server)

Nogen der har et forslag til hvordan jeg kan komme videre med dette projekt?
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2010 - 12:20 #1
Investerer i en TerminalServer
Avatar billede rzc Nybegynder
31. juli 2010 - 14:05 #2
Nu har jeg denne server, og derfor skal de løses via den.
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2010 - 14:48 #3
En SBS har kun 2 administrative RDP session, som jeg husker. Men hvad vil du gøre hvis din software ikke understøtter det. En Windows 2003 STD kan laves om til TerminalServer. En SBS kan ikke som udgangspunkt da det vil være et sikkerhedsmæssigt problem, da den agerer DomainController for dit ActiveDirectory.

Jeg har ladet mig fortælle at der findes nogen 3. part software som kan ligges ovenpå men har ikke yderligere kendskab end det.

Det er ikke alle problemer som kan løses ved at sige: "Nu har jeg dette og så skal det løses med det"
Avatar billede rzc Nybegynder
31. juli 2010 - 16:19 #4
3rd part software som kan gøre det: Elusiva  Terminal Server PRO
Koster 1500,- ca.

En Windows Server 2003 std. 5 cal, koster 500,- - Hvilket jeg muligvis også kan få for den Windows SBS 2003 jeg har.

Så jo, dette problem kan løses med det som jeg har.