Avatar billede madiedk Nybegynder
30. juli 2010 - 13:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oracle 64 bit og toad 32 bit. kan ik finde instantclient

Hej

Jeg har skfitet computer fra en windows 7 32 bit til windows 7 64 bit.

Jeg har installet oracle 64 bit 11g release2 og toad 9.7.2.5 32 bit.

Når jeg åbner toad siger den "you do not have any oracle homes installed" men hvis jeg bruger sqldeveloper så kan den godt finde database.

Det virkerde da jeg brugte oracle 32 bit.

Hvad er problemet?
Avatar billede Blandy Praktikant
30. juli 2010 - 13:39 #1
32 bit og 64 får problemer med hinanden. er der ikke toad i 64 bit version? så kan det løses sådan
Avatar billede madiedk Nybegynder
30. juli 2010 - 13:44 #2
var også min tanke, undrer mig bare at den siger den slet ikke kan finde noget.

ved du så om man kan kører oracle 32 bit på en 64 bit maskine?
Avatar billede madiedk Nybegynder
30. juli 2010 - 13:46 #3
desuden så må det vel være muligt at installre instant client 32 bit på samme maskine, men hvor og hvordan er jeg ik klarover?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2010 - 20:08 #4
Du downloader den og installerer den vil jeg tro.  :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2010 - 20:09 #5
Ellers så find et database tool som er Java baseret!  (Oracle thin driver er en type 4 driver d.v.s. ren Java)
Avatar billede madiedk Nybegynder
22. august 2010 - 21:48 #6
fandt aldrig ud af det, installerede oracle 32 bit istedet. men tak for indsatsen