Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 15:38 Der er 49 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆLP - jeg er anmeldt til teledanmark, for forsøg på indbrud ?????

Jeg blev idag ringet op af en TeleDanmark medarbejder, som ville have min mail-adresse. Grunden til dette var at han har modtaget nogen anmeldelser om forsøg på indbrud. Jeg har på intet tidspunkt forsøgt på noget der kunne ligne indbrud, og min computer er ikke blevet brugt af nogen andre. Teledanmark medarbejderen har medsendt disse mail\'s som ses herunder.(den sidste oktat af IP\'en er af mig selv sat til ???)
Det underlige ved disse \"forsøg på indbrud\" er, at de er fanget af den samme type firewall, samt at det er DNS der er tale om.....Jeg kører ganske vist med 2k server, men jeg har ikke rørt noget med DNS

Brev nr.1
intrusion attack detected by Black Ice on my system by the following

I.P. 62.242.171.???
cpe.atm0-0-0-213111.arncxx5.customer.tele.dk

corrupts dns cahe
dns querry

evidence log sent as attachments

Brev nr.2
> Dear WebMaster.
>
> English sorry.
> From Your Provider\'s member to Attack my PC.
>
> BlackICE Attack Log
> ------------------------------------------------
> date              2001-07-18 05:41:35
> issueId          2000402
> issueName      DNS cache corruption
> intruder Ip      62.242.171.???
> intruderName  cpe.atm0-0-0-213111.arcnxx5.customer.tele.dk

Brev nr.3
On 7-19-01, at 15:25 and 15:45,  person with the IP of  62.242.171.???
tried to gain entry into my system.
The intruder attempted a \" DNS cache corruption\" and \"DNS name overflow.\"
Presently, I do not know if the intruder was successful.
Please inform me how you intend to deal with this matter.
Thank you,
David H. Citron
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 15:41 #1
Tag dig ikke af det!
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 15:42 #2
De skal jo først bevise det så du kan tage det stille og roligt og afvente \'svar\'
Avatar billede radut Nybegynder
23. juli 2001 - 15:47 #3
Hej...
To ting...:
1.Kan du huske hvor du har være hen på det tidspunkter.. på nettet.. om du var online.. osv

2. Du kan være inficeret og dermed åben for at folk bruger dit pc til at hack igennem.. det kan du finde ud af om det er sandt ved at du køre en virusscanner(fx avp.com) og derefter installere en firewall (zone alarm >>> www.zonelabs.com).
Du kan også bare instalere Zonealarm og tage dig af virus senere.. for med zone alarm kan du se om der er nogen der prøver på at komme ind på dit pc.. den er meget nem.. downloades gratis !!!
Avatar billede c4 Nybegynder
23. juli 2001 - 15:49 #4
Du skal bare tage det roligt, hvis du er sikker på du ikke har prøvet at lave \"indbrud\" så kan du forklare at, der er en anden der har brugt dit IP, f.eks du kan sagtens være på nettet fra din computer, men med en andens IP, min bror har programmet, men det er vel ikke nødvendigt at vise det vel?
Såh... bare ignorer det... Er du Uskyldig, så kan det altid forklares...

-c4
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 15:55 #5
Bemærk at man i følge den Danske grundlov skal betragtes som uskyldig indtil det modsatte er bevist... Så du har loven på din side :)

Jeg kan ikke citere direkte da jeg ikke har lovgivningen lige ved hånden nu :(
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 15:55 #6
Kunze.......
Jeg er ligesom nødt til at tage mig af det, teledanmark har bedt om en forklaring

Radut.....
1. Jeg ved ikke hvor email\'s er kommet fra (tænker på tidsgrænser)
2. Jeg sidder bag en efficient speedstream 5711 (router fra teledk) har Norton firewall, og bruger Antivirus eXpert professional.
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 16:00 #7
Mærkeligt... Skynd dig at slette alt sikkerhed på din maskine og installer en trojan :)

Så kan du sige \"Se der er en trojan der!\" og slippe .. Hehe!

Du kan bare svare:

TeleDanmark
Ferskenvej 29
9000 Aalborg

Jeg har ikke kendskab til det omtalte forsøg på indbrud.

Med venlig hilsen Eric Pedersen

Det er da ikke så svært!
Avatar billede jamal_s Nybegynder
23. juli 2001 - 16:03 #8
_HVIS_ det er ik dig, så være ligeglad !
Avatar billede bobbedude Nybegynder
23. juli 2001 - 16:03 #9
Jeg har været ude for for ca. en månedes tid side at en fyr ringede og udgav sig for at være fra teledanmark, han fortalte at de havde modtaget et brev fra et amerikans advokat selsskab som gjorde opmærksom på at der foregik en del trafik på min ftp server ( hvilket der også gjorde ) vi fik en lille snak om copyright og blev enig om at denne aktivitet skulle stoppe. Han sagde også at han ville sende et brev om den samtale vi havde haft.
Jeg ventede ( med sved i hænderne ) på brevet men efter et par dage var det endnu ikke dukket op.
Jeg blev sur og ringede til TeleDK for at få en forklaring på hvad der var sket, men men her kunne man ikke finde nogen der havde med sagen at gøre hvilket var meget mærkeligt ( udtagelse fra supporter ). Her efter en måned er der endnu ikke sket en pind. Måske skulle du bare prøve at ringe til TeleDK og forklarer dem hvad der er sket, de burde jo kunne finde en emailadresse på dig.
Hvad mon der sker ?
Avatar billede jamal_s Nybegynder
23. juli 2001 - 16:04 #10
ik :o) ??
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 16:07 #11
Tag dig ikke af det... Det er dem der skal bevise din skyld og ikke dig der skal bevise din uskyld!!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 16:09 #12
Kunze, jamal og alle andre........

Jeg er, og kan ikke være ligeglad. Så lad være med at skrive det (specielt ikke som et svar)
Avatar billede radut Nybegynder
23. juli 2001 - 16:10 #13
Drenge... i få det til at lyde til det er ikke noget.. jeg administrere 4 server ..og de ip som jeg kan se det prøver på noget de ikke må.. så få politiet logfiler .. man kan får op til 3 mnd.
Så det er ikke bare noget fis... du kan komme i balade hvis der er noget der har brugt dit ip til at hacke i gennem med !
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 16:14 #14
Jamen det kan da ikke være rimeligt at fordi de ikke kan finde ud af det så skal du rende og løse deres problemer ?

Ring til TDC og forklar...

Jeg har modtaget et brev fra jer hvor der står at jeg skulle have forsøgt at opnå adgang til en computer på følgende tidspunkt XXXX og da jeg ikke kan genkende noget fra brevet vil jeg gerne høre hvordan jeg skal forholde mig.

:)
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 16:16 #15
Det er korrekt radut men bemærk at manden er yskyldig og det derfor er teledanmark der skal bevise at han er skyldig i anklagen ;)
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 16:16 #16
Uskyldig :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 16:17 #17
C4.......
Hvordan vil du lige forklare at en anden har brugt min IP-Adresse

Jeg tror nok en IT-kyndig fra politiet vil grine af dig hvis du kom med den forklaring
Avatar billede bobbedude Nybegynder
23. juli 2001 - 16:20 #18
jamen det kan da ske sådan her http://www.esec.dk/Nyheder/20072001.htm
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 16:20 #19
Tror jeg også... :)
Avatar billede c4 Nybegynder
23. juli 2001 - 16:21 #20
Jaaa... Men hvis det var mig det gik ud over, så ville jeg kunne bevise hvordan en anden kunne have gjort... Men da du ikke tror på mig, så kan du vel bare få skylden jeg prøver da bare at hjælpe, og hvis en \"IT-kyndig\" politi mand ville have grinet af mig, så var hans IT-viden vist ikke helt i top... For jeg kan bevise det...

-c4
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 16:24 #21
Prove it.. simon@kunze.dk
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
23. juli 2001 - 16:43 #22
eric-pedersen >> \"Jeg er ligesom nødt til at tage mig af det, teledanmark har bedt om en forklaring\" - husk, at du ikke har pligt til at udtale dig til TeleDanmark, samt at, hvis det er noget du tager alvorligt, det nok er en god ide at tage en advokat med på råd - det kan du i hvert fald være ret sikker på, at TDC har...
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 17:07 #23
eric-pedersen > Du skal kontakte teledanmark og gøre opmærksom på at du har modtaget brevet og ikke kender noget til det omtalte. Derefter er det deres opgave at tage sig af det.

Avatar billede jamal_s Nybegynder
23. juli 2001 - 18:13 #24
har glemt at svare ;
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 18:39 #25
jamal_s.......
nej du har ikke glemt at svare, dit svar er blevet afvist. Læs de andre svar kommentar igennem
Avatar billede jamal_s Nybegynder
23. juli 2001 - 18:47 #26
sorry ;o) du skrev bare tak til alle...så troede jeg spm blevet færdig !
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 18:53 #27
har ikke skrevet tak nogen steder :-)
Avatar billede jamal_s Nybegynder
23. juli 2001 - 21:43 #28
ericpedersen > sorry, ved ik hvor jeg set det..

jo, du skal være ligeglad, hvis du sidder og tænkre på hvad du skal lave og alt det, så tror jeg nok du har gjordt DET !!!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 21:46 #29
farvel jamal
Avatar billede jamal_s Nybegynder
23. juli 2001 - 21:50 #30
farvel...jeg tror nok du vil få den samme svar fra alle...held og lykke !!!

Blive ved med at tænke på det mens du sover, og når før du skal snakke med dem, og hvad du skal maile tilbage til dem og alt mulige...

ellers så kan du bare sige til dem \"Det var ik mig, bare kom og tjekke min pc\" !!
Avatar billede jamal_s Nybegynder
23. juli 2001 - 21:50 #31
ericpedseren > tjek alt hvad jeg har...hvis det er ik mig, så skal i betale en STORBØDE !
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 21:54 #32
jamal_s > Du lyder da vist ikke for smart ?
Avatar billede makse Nybegynder
23. juli 2001 - 22:00 #33
Eric-pedersen > Spørg i nydhedsgruppen Tele.internet eller Tele.internet.adsl
De kan hurtigt fortælle dig, hvordan du skal takle sagen.
Avatar billede jamal_s Nybegynder
23. juli 2001 - 22:04 #34
kunze > smart, når jeg har ret, så giver jeg dem en på hovedet ;o)
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 22:06 #35
Jeg forstår ikke om du sviner eric-pedersen til eller hvad du forsøger på :)

Sagen er... Han skal ikke tage sig af det!
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 23:48 #36
eric-pedersen der har vi igen problemet med disse billige firewall, som tager alm ping med. Din server har måske stået og pinget en anden maskine p.g. af en elle anden komunikation du kan have ført over et program ell. ligen. Det kan også være du har haft besøg af en hacker, som har brugt din masine som sprinbrædt. Det var måske være at få undersøgt.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 23:53 #37
Jeg har selv haft Black Ice installeret, og hvis jeg skulle skive om alle de angreb den har angivet i tiden løb, så kunne jeg ikke have bestilt andet daglig, end at skrive til diverse udbydere. Jeg har selv prøvet at have haft hacker angeb, og har måtte geninstallere ind til flere gange på grund af disse . Black IC raporterede dog aldrig dette angreb over for mig.  Det havde jeg en sikkerhedsekspert til at finde ud af.
Avatar billede kunze Nybegynder
24. juli 2001 - 00:29 #38
Jeg har lige anmeldt en person fra Sunnyvale i USA for at scanne med den indbyggede scanner i trojanen SubSeven!! :)
Avatar billede skwat Praktikant
24. juli 2001 - 09:01 #39
Hvad er en DNS cache corruption?? er det et og eller andet BlackIce internt slag udtryk eller?

Alle folk der arbejder profesionelt med Firewalls respektere ikke ZoneAlarm og BlackIce, så jeg tror ikke at en anklage ville holde vand.
Avatar billede bernholm Nybegynder
25. juli 2001 - 14:53 #40
Eric:

Prøv at besøge www.grc.com og kør leaktest.

Dette er iøvrigt en god side vedrørende internet sikkerhed og personelige firewalls.

Jeg har brugt deres portscanner flere gange for at undersøge min hardware firewall.

Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2001 - 15:23 #41
Ja det er en god side, men hvad nytter det, hvis denne side ikke kender til bagdørene i windows, så hjæper det sådan set jo ikke det store. Dengang da jeg brugte zonealarm og andre af disse freeware firewall, besøgte jeg tit siden, men aligevel så viste det sig bagefter, at jeg havde haft besøg af hackere. Har endda lige den 2307 omkring kl. 21:00 sidst haft besøg af en hacker. Så p.t. har jeg det sådan at det er lige meget om jeg har firewall på eller ej, få timer efter geninstall, så har de været der igen.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
26. juli 2001 - 12:38 #42
Jeg vil gerne have at i giver et svar så jeg kan få lukket Undtaget er Kunce - jamal - c4 - Jes p

Senest d. 27
Avatar billede kunze Nybegynder
26. juli 2001 - 14:13 #43
Du må meget gerne stave mit efternavn korrekt. Tak!

Hvad har vi nu gjort galt ? Det er jo helt korrekt at du skal informare TDC om at du IKKE kender noget til anklagen og så er det dem der må fikse med det!

Her er mit svar... 8)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
26. juli 2001 - 15:54 #44
Jeg skrev føgende til teledanmark:

Jeg har gransket lidt i det, og jeg har nået frem til at der enten er tale om Ormen \"code red\" http://www.esec.dk/Nyheder/20072001.htm som jeg kan have haft på min maskine, eller også er det disse \"billige\" firewall, som tager alm ping med. Min server har måske stået og pinget en anden maskine p.g.a. en eller anden komunikation jeg kan have ført over et program ell. lign.

Jeg har haft spørgsmålet til diskution på eksperten.dk ( http://www.eksperten.dk/spm/91517 ) og her er tendendsen, at BlackIce er kvalitetmæssigt på højde med ZoneAlarm, og den er alt for følsom.

Men Uanset hvad der skulle være årsag til \"klagerne\" så har jeg ikke bevidst gjort noget som skulle matche disse \"anklager\"
Skulle der være tale om Ormen \"code red\"  så har jeg fra microsoft\'s hjemmeside downloadet, en lille patch-fil som skulle afhjælpe dette.

Med Venlig Hilsen

Eric Pedersen
Avatar billede nomiz Nybegynder
26. juli 2001 - 15:57 #45
Skriv følgende:

\"Teledanmark er dåm

Hilsen Eric\"
Avatar billede kunze Nybegynder
26. juli 2001 - 16:04 #46
hehe!

God idé nomiz!

Men det går nok ikke :\\

Det er godt det du har skrevet Eric... !!!!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 01:01 #47
Jeg vil gerne have at i giver et svar så jeg kan få lukket Undtaget er Kunce - jamal - c4 - Jes p

Hvis ikke der bare er en der har svaret inden d.4 så lukker jeg tager point selv, og opretter et nyt med point til de involverede
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
03. august 2001 - 01:17 #48
---Jeg vil da gerne have dine point...hvordan går det ellers i sagen, har du hørt fra dem??
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 13:11 #49
Jeg svarer da gerne, hvis du kunne bruge mit råd til noget. :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 11:40 #50
ulrikhjul....du har ikke været med i dette spørgsmål (medmindre du har 2 brugerprofiler) så makse får point.....nu gider jeg ikke vente på de andre mere.

Og nej jeg har endnu ikke hørt fra dem