Avatar billede Lund17 Nybegynder
29. juli 2010 - 21:49 Der er 17 kommentarer

Problemer med begge computere i huset.

Den sidste uges tid har jeg haft problemer med min computer. Det startede med at jeg satte mit netværkskabel i computeren da computeren var tændt. Hvorefter den genstartede og kom med en fejlmelding, ikke BSOD men dog en lignende fejlmelding. Derefter er fejlene gået hånd i hånd, computeren fryser fast og jeg er nødsaget til at lukke den ned. Dette sker op til 5 gange i løbet af en dag uden sammenhæng i vor længe computeren har været tændt i forhold til de andre fejlmeldinger. De sidste 4-5 dage har jeg haft problemer med at starte den op igen. Jeg kan sagtens starte computeren, men det er som om at alle enhederne der er sluttet til computeren ikke reagerer. For derefter at få den til at starte op bliver jeg nødt til at tage alle stik ud af computeren og lade den stå sådan i 5 - 10 minutter hvorefter den starte op som om intet var hændt. Det mærkeligste er at det måske har "spredt" sig til husets anden computer, og så alligevel ikke. Jeg har prøvet den samme teknik, som kunne få computer 1. til at starte op, men uden held. Jeg har prøvet at formatere computer 1. men det har ikke ændret på noget.
Jeg håber i kan hjælpe mig. På forhånd tak
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
29. juli 2010 - 22:44 #1
jeg faktsik overrasket snart, over hvor mange fejl der i windows... det da helt utrolidt...

//lidt off topic fra mig... sorry
30. juli 2010 - 10:01 #2
Velkommen til E. ...

Under hvilket system/OS ?

Bærbar ? Stationær ?

Har du 100% styr på
* driversoftware ?
* WindowsUpdate / ServicePack ?
* Sikkerhedsprogram ?

---

Ref #1: Det kommer an på hvilket "program" du finder 'fejlene' med. Der er 100vis af 'smarte' FIX/TEST/CHECK programmer ude i verden, som finder mange 'fejl', men du skal KØBE betalnings versionen af deres 'smarte' program for at rette de 'fejl'. Og sjovt nok er det samme 'fejl' de finder på alle PC'er i verden *G* ...
Avatar billede j3ppah Novice
30. juli 2010 - 10:11 #3
Synes det er ganske flot at du kan beskylde windows for at have fejlen.
1. Han har ikke nævnt om han har windows på (Dog nævner han BSOD, så noget kunne tyde på at dette er tilfælget.)
2. Det kan lige så godt være en hardware fejl, hvilket jeg vil skyde på det er.
Avatar billede j3ppah Novice
30. juli 2010 - 10:13 #4
beskeden over var til "ohhelpme"

Eftersom det nogle gange kræver at du tager alle stikkene ud og venter 5-10 mins, kunne det tyde på en overophedning. (CPU, grafikkort. you name it.)
Kan du evt. prøve at rykke siden af din computer (I tilfælge af at det er en stationær).
Hvis det er en bærbar, sidder der ofte 2 skruer under bunden der gør dig i stand til at fjerne tastaturet hvor der er adgang til deværse kølere.

Prøv at se om disse
1. kører rundt.
2. ikke er fyldt med støv og nullermænd...

Du må gerne vende tilbage med oplysninger som.
hardware.
OS.
osv. osv.

Håber dette kan hjælpe.
Avatar billede Lund17 Nybegynder
30. juli 2010 - 12:35 #5
Begge computere kører med systemet windows 7 32 bit. Jeg har brugt programmet Driver Genius til at installere drivere, så alt burde være korrekt på den front. Begge computere har alle updates installeret, og begge computere har AVG 9.0 free antivirus
Avatar billede j3ppah Novice
30. juli 2010 - 12:41 #6
Hent nyeste driver fra fabrikatens hjemmeside... Altid det bedste. Hvilket grafikkort har du ? så kan jeg finde et dirrekte download link til dig.
Avatar billede Lund17 Nybegynder
30. juli 2010 - 12:48 #7
okay, tak for tippet det vil jeg prøve så. Jeg har et Nvidia Geforce 8800 GT grafikkort
Avatar billede j3ppah Novice
30. juli 2010 - 12:51 #8
er det mobiler (bærbar) eller stationær ?
Avatar billede Lund17 Nybegynder
30. juli 2010 - 12:53 #9
det er stationære computere,
Avatar billede j3ppah Novice
30. juli 2010 - 12:54 #11
Skriv lige igen når du har prøvet at kører den på.
Avatar billede Lund17 Nybegynder
30. juli 2010 - 13:03 #12
Nu er den installeret.
Avatar billede j3ppah Novice
30. juli 2010 - 13:05 #13
Prøv at se om det har afhjulpet problemet ^^ ?
Avatar billede Lund17 Nybegynder
30. juli 2010 - 13:07 #14
det vil jeg så prøve!:)
Avatar billede Lund17 Nybegynder
30. juli 2010 - 16:08 #15
Det ser ud til at virke!, computeren crashet siden. Mange tak for hjælpen j3ppah.
Avatar billede Lund17 Nybegynder
30. juli 2010 - 19:59 #16
Det ser ud til at computer 1 virker, men er der nogen der har nogle forslag til hvordan jeg kan få den anden computer til at virke? Det ser ud til at der er det samme galt som med computer 1. men selvom om jeg forsøger de ting der kunne få computer 1. til at virke så sker der intet. nogle ideer?
Avatar billede j3ppah Novice
02. august 2010 - 08:09 #17
Det var så lidt da :)... Hmm, har du fundet den rigtige driver til den anden computer. er jo sikkert ikke samme graffikkort.