Avatar billede Ismand5 Nybegynder
29. juli 2010 - 21:08 Der er 14 kommentarer

Internet forsvinder

Hej eksperter :o)

Jeg har 2 problemer, som jeg håber i kan hjælpe med.

Første problem jeg spiller tit spil på computeren som f.eks Counter-strike osv. men problemet kommer når jeg vil finde servere at spille på, når jeg klikker søg efter servere, så kommer der 5 servere frem også går internettet straks ned, efter 2 minutter kommer det igen.. :o( hvis jeg endelig kommer ind i en server kan jeg sagtens spille uden problemer.. Så problemet er når jeg søger efter serverne :o(..

Andet problem
Min internet udbyder (stofanet) siger at de sender 5 ip adresser til mit modem, men jeg kan kun benytte en af dem.. Alså hvis jeg vil spille med en ven som skal bruge en anden ip adresse så kan det ikke lade sig gøre, den fortæller der er noget galt med noget c10

Håber det er noget i kan hjælpe mig med og håber i forstod det.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
29. juli 2010 - 21:21 #1
hvad modem og router har du?
Hvad opkobling bruger du lan eller wlan/wifi/trådløs
Hvad windows bruger du/er windows updatet .
Hvad udgave af spillet bruger og er spilet updateret?
Når i skal spille er det så på lokal lan, altså på din adresse og er det trådløs eller lan kabel og hvis de er ved dig hvordan kører det så for dem.
Billeder / skærmdump af fejl og lidt indstillinger(der står forneden hvordan man linker )
det var sådan det grundlæggende
Avatar billede Ismand5 Nybegynder
29. juli 2010 - 21:37 #2
1. Det er et Motorola model SB6120E

2. Det er trådløs forbindelse

3. Jeg har windows Vista 64bit og det er fuldt updateret

4. Det er lige meget hvad udgave det er, det gør det samme i alle udgaverne, counter-strike 1,6, source, condition zero osv. osv. og de er fuldt updateret

5. Vi kan sagtens spille over lan, men når det kommer til at spille over nettet med forskellige ip adresser så kan vi ikke spille sammen, det er det samme på deres computere
29. juli 2010 - 21:46 #3
...Det er trådløs forbindelse ... - altså igennem en Router ?
For så bruger du kun én IP adresse set fra den 'ydre' verden; sådan er det typisk...

---

<Ismand5>: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede Ismand5 Nybegynder
29. juli 2010 - 21:52 #4
Ja det er igennem en router

Ja ups, jeg skal lige finde ud af hvordan det fungere her inde.. :o) trykkede bare skriv et svar,
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
29. juli 2010 - 21:59 #5
1. modem er fra stofa.
MEN HVOR ER router fra hvad model.
2. Hvis du kører lan til router og via modem ud, virker spillet så.
3. hvis det er trådløs og pcen er koblet på router kan du altid bruge http://www.myip.dk/, eller brevet fra stofanet, til at finde din ip.
Hvis du skal ind på din router så skal du bruge ip adressen på den / standard gateway = router, enten fra producenten af router, eller på bunden af router papir seddel eller via start, kør, cmd, ipconfig /all
Der skal du logge ind med fx admin, og kodeord.
Kan findes i manualen eller hvis du har lavet en selv.
4.  tjek hvad din sssid og sikkerhed er på det trådløse net.
helst wp2/psk personal skriv din egen kode.
5. kan i åbne og spille på trådløs sammen i huset eller bruger i lan kabel der.
6. spil server, hvem opretter den når i er på lan spil sammen og kan i alle der se hinanden og servere, også dem på internet

det var sådan hvad jeg kunne foreslå og tjekke
Selv hvis alt det virker skal vi over og kigge i spillet hjælp og support, og angående finde servere og være online og koble på samme servere
bare spørge eller brug det som er nødvendig for hjælp
vh kristian
Avatar billede Ismand5 Nybegynder
29. juli 2010 - 22:12 #6
1. Der står 3Com på routeren og den har et nummer i hjørnet som er 3CRWE554G72T ved ikke om det er noget du kan bruge,

2. Undskyld forstår ikke nummer 2 :/

5. Vi kan sagtens spille sammen over trådløs hvis det foregår over lan

6. jeg plejer at oprette en server hvis vi spiller over lan, og vi plejer også at kunne se hinanden alle sammen..

Kan det ikke have noget at gøre med min internet udbyder? eller routeren?
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
29. juli 2010 - 22:28 #7
jamen har du routeren koblet på stofana direkte eller har du modem på ..
Det er begge cable altså til kabel nettet
og hvordan virker dit trådløse internet

og 2 er . hvis du forbinder lan kablet til router og eller modem direkte og så logger på spillet online virker spillet så og kan internet så fungere
dermed finder ud af hvor fejlen ligger ved dig , pc eller router eller andet sted
vh kristian
Avatar billede Ismand5 Nybegynder
29. juli 2010 - 22:32 #8
Routeren er koblet på modemet, routeren er på for at det trådløse skal virke..

nettet forsvinder selv om jeg kobler computeren direkte til modemet..
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
29. juli 2010 - 22:38 #9
ja men. har du fået router og modem af udbyder stofanet
og fået af vide at begge skal være på
ellers skal du kontakte dem
og mister du nettet på andre måder eller kun i spillet
munk
Avatar billede Ismand5 Nybegynder
29. juli 2010 - 22:55 #10
Routeren er en jeg har købt over nettet men modemet er et jeg har fået af stofanet, jeg kan også riskiere at miste forbindelsen hvis jeg uploader meget på en gang, altså hvis folk henter noget stort fra mig..
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
29. juli 2010 - 23:00 #11
ok . når du kobler pc til modem via lan kabel. virker internet så
det vil stofa udbyder altid spørge om.
Hvad forbindelse fx 20/1 mbit har du..
brug fx også itborger.dk hastighedstest og tjek forbindelse igennem . pc lan kabel modem, pc lankabel router lan modem, og pc trådløs router, lan modem
Altså hver sted og send testene til din egen email

hvis det er trådløs og pcen er koblet på router kan du altid bruge http://www.myip.dk/, eller brevet fra stofanet, til at finde din ip.
Hvis du skal ind på din router så skal du bruge ip adressen på den / standard gateway = router, enten fra producenten af router, eller på bunden af router papir seddel eller via start, kør, cmd, ipconfig /all
Der skal du logge ind med fx admin, og kodeord.
Kan findes i manualen eller hvis du har lavet en selv.
4.  tjek hvad din sssid og sikkerhed er på det trådløse net.
helst wp2/psk personal skriv din egen kode
Avatar billede Ismand5 Nybegynder
29. juli 2010 - 23:07 #12
Ja så virker internettet

12/512 mbit mener jeg det hedder
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
30. juli 2010 - 08:02 #13
så skal du jo heller ikke regne med at den store trafik, af upload. normen disse dage er jo 1 mbit upload, men 12 mb download er godt nok
kristian
Avatar billede ZiiFii Nybegynder
26. januar 2011 - 21:58 #14
Stofa kan godt levere 5 ip-adresser, men så skal du sætte en switch efter deres modem for at de leverer dem, eller din router skal være konfigureret til AP (access point). Hvis din router er konfig. til DHCP er det din router der levere ip-adresser. Stofa kan sætte din router´s MAC adresse til det der hedder "always on" i deres system (du kan ringe ind og bede om det, tager 2 min.). På den måde skal du ikke "logge på" med signon id og kode. Hvis du bliver smidt af dit trådløse net kan det være fordi din router ikke kan håndtere den store mængde trafik det genere at down/up-loade, den går simpelthen kold. Prøv evt. at lav port-forward til dit bit-torrent program, hvis det er sådan et du bruger, det kan måske hjælp at router ved hvor alt dataen skal hen, ellers bliver den sendt som en ping-pong boldt frem og tilbage indtil den rammer den rigtigt port (0-65535)