Avatar billede booster2 Nybegynder
29. juli 2010 - 13:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tilføjelse af musik til media player

Hej

Jeg har forsøgt at tilføje nye numre til min media player, men uden held. De nye numre bliver ikke fundet. Det skal her siges at de ligger i en mappe på d drevet, men jeg har tilføjet mappen til media playeren, og jeg kan finde mappen via media playerens' "stifinder" under Bibliotek-musik-mappe-D/musik(min mappe). Men hvis jeg søger på kunstnere / numre som er i mappen så dukker de ikke op.  nogen der ved hvordan jeg løser det problem??
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
29. juli 2010 - 13:39 #1
jeg kan godt prøve at hjælpe
vh munk
Avatar billede booster2 Nybegynder
29. juli 2010 - 18:29 #2
det må du da meget gerne. jeg er åben for forslag
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
29. juli 2010 - 21:14 #3
hvad windows,
hvilken mediaplayer
hvilken harddisk ligger window på og hvor skal musik mappen ligge eller ligger
Altså først skal der jo altid været et updatet system både win og mediaplyer, via windows update eventuel via brugerdefineret update.
Så skal der under media player anføres standard programmer for musik filer,  mp3 , waw , cd-audio og sådan.
Screendumps af fejlen / indstilligner vil gøre det nemmere .
neden for boksen står der hvordan man laver links til billeder.

jeg prøver at kigge det på min media player. det er vista premium og media player 11.0.6
Avatar billede booster2 Nybegynder
29. juli 2010 - 23:17 #4
Hej og tak for indsatsen

Jeg bruger : Windows Media Player, Version 12.0.7600.16415 (copypastet fra om windows media player)

Opreativ system Windows7

Jeg kører windows fra C drevet, men har min musik mappe på D drevet.

Det underlige er at den musik den godt kan finde også er på D drevet (testede lige ved at slette noget som den kunne finde- derefter kunne den selvfølgelig ikke afspille det før jeg havde gendannet det fra papirskurven. Når det først var gendannet så blev det afspillet fint). Min nyligt tilføjede musik ligger i samme mappe (Musik har jeg døbt den) på d drevet, men af en eller anden grund kan den ikke se de nye numre jeg har lagt ind.

Den melder ikke fejl nogen steder den undlader blot at vise mig de nyere numre jeg har smidt i min musik mappe.

Jeg kan godt give dig en hel indstillings copy paste eller screen dump, af indstillinger, men jeg ved ikke hvordan jeg tilføjer det til beskeden ( kan ikke se nogen hjælp neden for boksen anden end "link til billede " som desværre blot åbner en kopi af den her side.

håber det hjælper
Avatar billede booster2 Nybegynder
29. juli 2010 - 23:18 #5
hov, prøvede lige at søge på en af sangtitlerne istedetfor band navnet og så kunne jeg pludselig godt finde de nye sange- burde windows media ikke selv hente medi oplysninger til de indlæste numre ( har selv rippet mine cdér så jeg har alt på computer)
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
30. juli 2010 - 08:09 #6
øh tryk f5 eller gå ind i filer og opdaterer biblioteket tilføj nye.
øh der er 3 steder jeg fandt i media player for at tilføje musik bibliotek og hvor du kan gemme/hente ting.

under cd rip under indstillinger
under filer og bibliotek
og under bibliotek
husk at trykke anvend / ok.

Ja med win 7 og media player er det jo den nyeste version
munk
Avatar billede booster2 Nybegynder
30. juli 2010 - 08:35 #7
Mange tak for hjælpen, jeg er dog ikek sikker på at den automatisk opdaterer mine numre, men jeg må se om det kommer- indtil da har jeg bare selv døbt mine albums mht kunstner og album navn
Avatar billede booster2 Nybegynder
30. juli 2010 - 08:36 #8
hov troede jeg gav dig point, men det enste svar ejg kan give point er mit eget... nogen forslag?
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
30. juli 2010 - 09:52 #9
prøv tunebite, den kan hente cover og sådan og konvertere til mp3, og andet
du skal bruge denne til point