Avatar billede desp Nybegynder
23. juli 2001 - 15:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nogen der forstår hvad han mener ?

Er der nogen som forstår hvad jakoba prøver at fortælle her.. : http://www.eksperten.dk/spm/91391
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
23. juli 2001 - 16:07 #1
Ja det har lidt med at gøre at overholde en bare nogelunde disciplin i sin kode.

Eks.
document.write(\"<font face=\"arial black\">\" + variabel + \"</font>\")

Fejlen her er der ikke må være de samme \"\" i html koden som i JS koden og det skulle derfor se sådan ud:

document.write(\"<font face=\'arial black\'>\" + variabel + \"</font>\")

Forskellen er altså \"\" og \'\'
Avatar billede roenving Novice
23. juli 2001 - 16:25 #2
Det\'r da klart som blæk:

En tekst-streng i JavaScript eller HTML kan være afgrænset af enten \'\' (apostroffer) eller \"\" (gåseøjne).

I det script du har, skal du vha en javascript-kommando tilføje et bookmark.

Da det er i et anchor SKAL href være lig med en tekst-streng (parameteren href tager kun strenge som argument), den skal så afgrænses fra resten af HTML-koden med feks. \"\".

Inden i har du en javascript-funktion (AddFavorite), som tager to argumenter, som også skal være strenge men da de er inden i en streng, som er afgrænset af \"\", må du bruge \'\'(apostroffer) til at afgrænse dem fra den omkringliggende javascript-kode, da du ellers ville bryde HTML-strengen.

Derfor:
href=\"EtellerAndetLink\" // hvis det er en URL e.l.

men:
href=\"java script:EnEllerAndenFunktion(\'EtArgument\');EnellerAndenAndenFunktion(\'EtArgument\', \'EtAndetArgument\')\"  //hvis det er en javascript-funktion med tekst-argumenter

hth
jes ;~}
Avatar billede desp Nybegynder
30. juli 2001 - 20:46 #3
.
Avatar billede desp Nybegynder
30. juli 2001 - 20:46 #4
.