Avatar billede mike23 Nybegynder
27. juli 2010 - 15:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Multimediedesigner-uddannelsen

Hej med jer.

Jeg skal begynde på uddannelsen her til august og da jeg ved den ikke går sådan i dybden med alle emnerne vi skal igennem hvilket nok heller ikke er muligt på den korte tid den tager at gennemføre, ville jeg høre om der er nogle der måske har været igennem den og kan give lidt tips til hvordan man får det maksimale udbytte, udover de mest oplagte.

Tænker også på fremtidsperspektiver.

Tak :)
Avatar billede Rosenborg Praktikant
27. juli 2010 - 22:35 #1
Hey næste gang burde du give nogle få point, så kunne det være at nogle ville svare.

Ud over dette kan jeg fortæller at jeg har været igennem uddannelsen..

Det er ikke en uddannelse man råber hurra for... Som du selv påpeger går de ikke særlig meget i dybden i noget som helst...

Nu er det noget tid siden, jeg har går på multimediedesigner skolen.

De gennemgår blandt andet programmer som:

Photoshop
Illustrator
Flash og lidt Action script
3D Studio Max
og nogle andre...

Det er en meget overfladisk uddannelse som man sådan set ikke kan bruge til ret meget andet end at komme videre på.

Mit råd er at du skal følge med, hvis du allerede kender de nævnte programmer så har du allerede en meget god begyndelse, da underviserne ikke kan særlig meget, i hvert fald ikke i mit tilfælde...

Det du skal koncentrere dig mest om, det er teorien, for du kan være verdensmester i 3d studio max eller flash, men du består ikke hvis du ikke kan teorien.. Uddannelsen har været i medierne flere gange og det er ikke positivt som blev omtalt. Grunden til dette er netop fordi de satser alt for meget på det teoretiske, har set flere elever bestå med top karakter uden at kunne bruge nogle af programmer. Så husk at fokusere på det teoretiske :)

Det du kan bruge uddannelsen til er:

Hvis du ikke kan finde ud af at bruge de ovennævnte programmer så er det meget god begyndelse på dette.

Og så kan du selvfølgelig altid bruge uddannelsen til at komme videre, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken retning du vil i. Men du vil sagtens komme ind på ITU og studere videre...

Håber det var nok, hvis ikke.. skriver du bare igen :)

www.fotology.dk
Avatar billede mike23 Nybegynder
28. juli 2010 - 17:02 #2
Hej og tusind tak for din kommentar.

Nu plejer jeg aldrig at give point i diverse-kategorien for har aldrig vurderet det særlig nødvendigt da folk altid har svaret men måske finanskrisen også har ramt Eksperten :)

Jeg har ikke haft lejlighed til at stifte bekendtskab med de programmer du nævner men det skræmmer mig heller ikke for jeg er helt klart meget motiveret til at få et godt udbytte alligevel, også selvom det betyder jeg skal arbejde lidt hårdere for at indhente det de andre er foran på det område.

Mine ideer til hvad der kunne ske efter MMD-udd. kunne være en professionsbachelor (bor på fyn) eller bare noget indenfor noget netværk, sikkerhed eller programmering.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
28. juli 2010 - 21:48 #3
Hey igen..

Finanskrisen har ramt os alle :)

Det gør skam ikke noget at du ikke kender til de programmer som jeg har nævnt tidligere. Underviserne kan lære dig det overfladiske, hvis det er du vil udvide din viden inden for dette, findes der enormt mange gode tuts på nettet som hurtigt vil løfte dig til et højere niveau...

Netværk, sikkerhed eller programmering <- som du måske ser dig selv arbejde med i fremtiden kommer du nok ikke ud i på MMD-udd. Lidt programmering kommer du til at opleve, men det er mere som html, css samt actionscript... Jeg kan selvfølgelig ikke med sikkerhed sige det, da det er nogle år siden jeg har været på skolen...

Men jeg ønsker dig held og lykke, og håber du vil nyde det...
Avatar billede mike23 Nybegynder
27. august 2010 - 09:24 #4
luk