Avatar billede vision-jsp Nybegynder
26. juli 2010 - 18:55 Der er 7 kommentarer

Kan ikke kopiere mappe fra USB

Hej,

Jeg har en helt ny Bærbar med Windows 7 64 bit. Den er lige pakket ud. Jeg har så en USB harddisk med en mappe som indeholder 42 GB data som jeg gerne vil kopiere over på c: drevet.

Der sker bare ingenting når jeg trækker den over på fx skrivebordet. Nogen gange starte den med at tælle filer op men så stopper det bare. Der sker INGENTING!

Hvis jeg tager enkeltfiler under biblioteket virker det fint.

Begge diske er NTFS formatteret.

Nogle ideer??

Jakob
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2010 - 19:01 #1
42gb - giv den tid. Hvis den 'går i stå' kan det være, at du har en stor fil, der tager tid.
Start kopieringen en aften, og tjek næste morgen, om den er kommet igennem.
Windows stifinder kopiering er ikke den hurtigste rutine til at kopiere data, og alle filer skal jo også igennem din viruskontrol.
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
26. juli 2010 - 19:11 #2
Jamen der er ikke engang en Progress bar...

Det er da ikke normalt? Der er da altid en progress indikator Der kører!

Jakob
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
26. juli 2010 - 19:36 #3
Har du prøvet i stedet at gøre det med en del af filerne, f.eks. 250 mb og set om der sker noget der?
26. juli 2010 - 19:57 #4
... evt. ta' lidt af gangen ?
Vil du virkelig have hele baduljen på [skrivebordet] ?
Hvad med et passende sted under [Dokumenter] ?

Er der mange små filer ? Eller blandet ?

---

Månedens rekord: ? Point ude: 3.720 ? -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/vision-jsp (Dem der ikke er grønne) !!! Bør du få fulgt op på !!!
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
(Så vil du nok får flere indslag fra andre personer her...)
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
26. juli 2010 - 20:44 #5
Ja altså hvis jeg dykker ned i mappen og henter filerne direkte så er der ingen problemer. Kun hvis jeg forsøger at kopiere en hel mappe...
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2010 - 21:05 #6
win er stadig ikke optimal til at kopiere.
Så tag små plujer ad gangen - eller giv stifinder en nat til at beregne datamængden (den regner længe før den går i gang).
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
26. juli 2010 - 21:25 #7
Jeg tror jeg har fundet problemet. Det er tre .app filer som windows siger er ugyldige.

Alle andre end de tre filer kan kopieres og hvis jeg undlader de tre kan jeg kopiere hele møget!